Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 25 Mac 2014

Cilaka !!! Pilot Air Asia @krishj_87 Menuduh Kerajaan Malaysia Sembunyikan Fakta


Memang celaka seekoq pilot pesawat Air Asia ini apabila menuduh Kerajaan Malaysia cuba menyembunyikan fakta sebenar tentang tragedi Pesawat MH370 kononnya kenyataan media yang di sampaikan YAB Dato' Seri Najib Razak tidak boleh dipercayai kerana tak ada bukti kukuh yang menunjukkan pesawat MH370 terhempas di Selatan Lautan Hindi kira-kira 2,500 km dari Perth Australia.


Dalam sidang media yang disampaikan YAB Dato'Seri Najib Razak semalam, beliau memaklumkan bahawa maklumat data satelit Inmarsat milik syarikat Britian dan Bahagian Penyiasat Nahas Udara United Kingdom (AAIB)  telah mengesahkan pesawat MH370 itu terbang ke jalur selatan melalui isyarat terakhir dan di maklumkan terdapat beberapa serpihan yang di percayai milik MH370 juga dapat kelihatan.

Namun operasi untuk mencari kawasan pesawat MH370 dipercayai terhempas hari ini menemui jalan buntu apabila Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim (AMSA) Australia memaklumkan keadaan cuaca yang sangat buruk tidak mengizinkan untuk menuju ke Selatan Laut Hindi sama ada menggunakan penerbangan atau kapal laut.


VIDEO SIDANG MEDIA YAB DATO' SERI NAJIB RAZAK.




Macam mana Inmarsat boleh mengesan isyarat terakhir MH370 ??..


Inmarsat dimiliki sebuah syarikat di Britain menggunakan fenomena gelombang yang ditemui pada abad ke-19 bagi melakukan analisis ke atas tujuh `ping' yang dicerap satelitnya daripada MH370 bagi menentukan lokasi terakhir pesawat itu.

Penemuan itu kemudiannya membuatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan kedudukan terakhir penerbangan MH370 yang dikesan di tengah Lautan Hindi, di barat Perth.

Kesemua `ping' yang dicerap itu dihantar secara automatik setiap sejam selepas sistem komunikasi pesawat tidak lagi berfungsi, yang menunjukkan ia masih lagi terbang beberapa jam selepas hilang daripada radar dalam penerbangannya dari Kuala Lumpur ke Beijing.

Dalam tempoh isyarat yang dipancarkan ke satelit dan sudut pendakian pesawat, Inmarsat dapat memberikan dua kemungkinan lengkok penerbangan iaitu sama ada ke utara atau selatan.

Menurut jurucakap syarikat itu, saintis Inmarsat kemudian melakukan siasatan terhadap kesemua `ping' berkenaan menggunakan teknik kesan `Doppler', yang akan menjelaskan bagaimana gelombang mengubah frekuensi terhadap `pemerhati' iaitu satelit.

Menurutnya, Badan Siasatan Nahas Udara Britain turut terbabit melakukan analisis terhadap kesemua `ping' berkenaan.

Katanya, contoh kesan `Doppler' paling hampir adalah siren kereta peronda polis yang berubah apabila ia menghampiri atau memintas `pemerhati'

Ketua Komunikasi Korporat Inmarsat pula berkata, Jonathan Sinnatt berkata: “Kami kemudian mengambil data yang diperoleh daripada pesawat dan melakukan `plot' ke atas dua lengkok itu dan hasilnya kami mendapati pesawat itu terbang ke arah selatan.”

Katanya, syarikat itu kemudian melakukan perbandingan antara penerbangan teori pesawat dengan data yang diterima daripada Boeing 777s yang pernah menggunakan laluan sama dan hasilnya memang padan.

Keputusan itu kemudiannya diserahkan kepada satu syarikat satelit lain untuk diperiksa sebelum diberikan kepada penyiasat.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodo punya keling playboy...

Tanpa Nama berkata...

butuh hang woiiii paria..jenih bangsa tak sedaq diri....

Tanpa Nama berkata...

Hindu Ni Kalau Jumpa Aku Mau Makan Penyiku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog