Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 27 Ogos 2013

Pendedahan Panas !!! Yuran KUIN Bakal Di Naikan 200% Sekiranya PAS Masih Berkuasa #KedahAmanMakmur


Tak sangka juga apa yang bakal di lakukan PAS terhadap pelajar KUIN sekiranya masih lagi menjadi pentadbir Kerajaan Negeri Kedah selepas PRU13.

Dalam pendedahan terbaru Team Media Kedah (TMK) tentang KUIN, bekas Rektor KUIN, Jamil Osman (Rektor kesayangan Parti PAS) bersama Ahli Lembaga Pengarah telah membuat pemohonan kepada KPT untuk menaikkan Yuran Pengajian sebanyak 200% dan ianya telah di luluskan oleh KPT.

Untuk pengetahuan semua. Yuran yang di naikkan 200% akan di kenakan kepada pelajar KUIN sekiranya PAS masih lagi menjadi pentadbir Kerajaan Negeri Kedah.

Pemohonan tersebut telah dilakukan pada 13 Julai 2012 untuk dikenakan pada kemasukan pelajar bulan September 2013 dan pihak KPT telah meluluskan pemohonan tersebut pada 10 Ogos 2012.

Pehh.... Dasyat !!! kenaikan sebanyak 200%  tuuu... Apakah tak zalim ka namanya tu ?

Kalau yuran pengajian sebelum ini di kenakan RM 5,000 kepada pelajar KUIN.. Kemasukan pelajar pada September 2013 ianya akan meningkat kepada RM 15,000.

Kalau tak percaya kenaikan yuran 200% yang di pohon bekas Rektor KUIN kesayangan PAS, Jamil Osman.. Mai tengok dokumen yang di dedah salah seorang sahabat Pisau Kedah dalam TMK (Medan Tempur Kedah).

Dokumen pemohonan menaikkan yuran




Dokumen kelulusan kenaikkan yuran yang di pohon bekas 
rektor kesayangan parti PAS.






Pisau Kedah tertanya-tanya... Apakah kenaikan yuran yang di pohon bekas rektor KUIN kesayangan PAS adalah untuk menampung kos operasi syarikat Insaniah Hoding Sdn Bhd yang banyak sapu duit peruntukan Kerajaan Negeri Kedah kepada KUIN.?

Apabila ketidak mampuan menanggung kos operasi Insaniah Holding Sdn Bhd... Maka kos yuran pengajian terpaksa di naikkan kepada 200%..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog