Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 11 November 2013

Pembunuhan Anggota JAIP Mempunyai Kaitan Dengan Ajaran Syiah @PDRMsia Mohon Jangan Buat Andaian Awal.


Dalam kejadian Ketua Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Allahyarham Mohd Raffli Abdul Malek mati ditembak dihadapan rumah pada pukul 1.55 petang kelmarin, pihak Polis Pahang percaya ianya bermotifkan dendam.

Selepas pembunuhan Allahyarham, ramai pihak mempercayai kejadian terbabit mempunyai kaitan dengan kes ajaran Syiah dimana Allahyarham telah kendalikan sebelum ini. Namun pada hari ini Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar meminta semua pihak tidak membuat adaian awal kes terbabit mempunyai kaitan dengan ajaran Syiah.

Selain itu Ketua Polis Negara berharap orang awam yang mempunyai maklumat berkenaan kes terbabit dapat tampil membantu pihak Polis untuk mengesan suspek pembunuhan.

Pada 27 September yang lalu. Allahyarham Mohd Raffli telah mengetuai satu operasi menahan seorang Imam yang dipercayai merupakan pengikut ajaran Syiah di kuarters kakitangan ladang Risda Pekoti Timur.

Gambar Allahyarham menunjukan bukti setelah
operasi penahanan Imam pengikut ajaran Syiah

Ketika operasi penahanan Imam terbabit yang berasal dari Kelantan, anak Imam terbabit yang berumur 32 tahun juga turut berada dirumah berkenaan manakala isteri Imam terbabit berada di kediamannya di Felda Selancar.

Dalam operasi penguatkuasaan itu yang diketuai Allahyarham telah merampas beberapa bukti yang berkaitan dengan ajaran Syiah seperti buku, batu turba, tanah yang dipercayai dari Karbala dan sehelai kain kapan dari Iran.

Ketika mengulas perkembangan berkaitan kes pembunuhan Allahyarham Mohd Rafflu, Ketua Polis Negara berkata polis sentiasa bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam di setiap negeri bagi memastikan pengikut fahaman Syiah tidak menjadi golongan pelampau dan akhirnya militan.

"Jika jadi militan itu sudah jadi bidang kuasa polis,"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog