Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 17 Jun 2014

Engan Terima Pesakit Luar @NajibRazak : Mohon @kvssubra Pantau Sistem Yang Di Gunakan #HSAHSungaiPetani .


Aku hairan apa sistem yang digunakan Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH Hospital Baru Sg Petani) apabila engan menerima pesakit luar dan meminta pesakit luar yang mahu mendapat rawatan di HSAH pergi ke Hospital Lama Sg Petani atas alasan bukan duduk berdekatan HSAH.

Nak kata pesakit yang menunggu mendapat rawatan pesakit luar ramai, tak pulak

Sistem Celaka apa yang digunakan HSAH untuk tidak menerima pesakit luar bukan dari kawasan berdekatan yang hanya setakat demam urat. Hey aku susah payah drive seorang dari rumah walau badan aku sakit akibat demam urat, macam ni layanan HSAS di bahagian pesakit luar.

Bukan dalam kawasan ka kalau rumah aku duduk lebih kurang 7km dari HSAS. ?

Aku betul-betul kecewa dengan layanan HSAH sedangkan aku ini penderma tegar darah di HSAH.


Persoalan aku mengapa pulak dibahagian Tabung Darah HSAH boleh bagi layanan elok ketika aku menderma darah, sedangkan pihak HSAH bahagian pesakit luar mengatakan aku ini duduk di luar kawasan.

Sekiranya begini layanan HSAH kepada pesakit yang mahu mendapat rawatan, pastinya lebih ramai lagi rakyat akan marahkan Kerajaan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar jauh lebih cekap dan sedia menerima pesakit. Tapi kes deman urat ini kena rujuk klinik kesihatan bandar dulu, kecualilah selepas waktu pejabat.

Harap tuan blog jgn naik angin dlu, sila rujuk SOP. Saya rasa selepas waktu pejabat sahaja hospital utama akan menerima rawatan peaskit luar yang dalam kategori ringan.

Mereka akan sediakan fast-lane bagi peasakit kritikal seperti org tua atau bayi. Setakat demam urat tu ko tak payahlah nk meroyan sgt.. pergi dlu hospital lama. Kalau xbaik jugak mereka akan rujuk ke pakar..kot2 ko ade sakit lain.. siplis ke kanser ker hahaha..


*mende kecik mcm ni pun nk melalak..memalukan.

Tanpa Nama berkata...

Boleh pandu kereta sorang? Sah tu bukannya kes kecemasan. Hospital kalau layan pesakit luar, buang masa je. Pesakit lebih tenat banyak lagi yang menunggu. Bertimbang rasa la. Pegi klinik.

Fauzi Hamid berkata...

Maaf.. Saya di sahkan telah mengalami Demam Denggi.. Mungkin itu bukan hal kecemasan bagi Hospital tersebut. Tapi Hospital lain menganggap Demam Denggi merupakan kes kecemasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...