Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Sabtu, 16 Ogos 2014

Wartawan @SinarOnline / Sinar Harian Putar Belit Titah Ucapan Tunku #KedahSerataRata


Pengakuan dari wartawan Sinar Harian 

Bangang punya wartawan Sinar Haruan . Oppsss.. Sinar Harian, sampai tak tahu langsung etika kewartawanan dan bertindak BIADAP memutar belit kenyataan Sultan Kedah dalam Titah Ucapan Tuanku semasa perasmian Sidang Dun baru-baru ini.

Ternyata dalam Titah Ucapan Tuanku, langsung tidak DIGAMBARKAN bahawa Tuanku " MENEGUR " cara pentadbiran YAB Dato' Seri Hj Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah, sebaliknya Tuanku hanya "MEMPERINGATI" pentadbiran YAB MB Kedah " MEMBUAT PERANCANGAN JANGKA PANJANG DAN JANGAN TERIKAT DENGAN KEBERHASILAN BERSIFAT JANGKA PENDEK SEMATA-MATA."

Harus di ingat penggunaan perkataan "Tegur/Menegur" selalunya digunakan bagi mengambarkan sesuatu nasihat kepada pihak YANG TELAH MEMBUAT KESILAPAN. Manakala ayat "Memperingati" digunakan bagi mengambarkan sesuatu nasihat kepada pihak YANG BELUM LAGI MEMBUAT KESILAPAN.

Tak kan "Basic" penulisan pun wartawan Sinar Harian Kedah seorang ni tak tahu, ataupun buat-buat tak tahu.?

Ketika Titah Ucapan Sultan dibacakan oleh Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tunku Temenggong, wartawan akhbar Harakah juga turut berada, namun Titah Ucapan Tuanku tidak pulak diputar belit Harakah.. Tapi wartawan Sinar Harian pulak terlebih-lebih spin..


Gambar wartawan Sinar Harian 
bersama wartawan Harakah semasa
hari pertama sidang Dun Negeri Kedah

Pisau Kedah difahamkan disebabkan putar belit Akhbar Sinar Harian berkenaan Titah Ucapan Tuanku, Pejabat Tuanku Sultan Kedah dan Pejabat MB Kedah telah menghantar Surat Tunjuk Sebab kepada Sinar Harian memohon Sinar Harian membuat pemohonan maaf.

Sehingga kehari ini Sinar Harian belum lagi membuat kenyataan rasmi pemohonan maaf walau pun Surat Tunjuk Sebab di keluarkan Pejabat Tuanku Sultan. Ini menunjukkan bertapa biadapnya Akhbar Sinar Harian yang terlalu angkuh untuk memohon maaf disebalik kesalahan yang mereka lakukan sendiri.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pasal tu dia kerja wartawan sinar tak std langsung ,harap hati busuk, kepala songsang, memfitnah tegar , cari makan duit haram,dah la muka x lawa, akhlak punm buruk, rugi dunia,rugi akhirat, harap2 bertaubatlah

Tanpa Nama berkata...

Laa Sinar Haruan tu spesis2 Harakah jugak.. jenis kuat menipu.
Tgk dlm gambar tu.. duk berkawan dgn setan PAS.. so sikit sebnyak akan terikut mcm PAS.

Haramkah mana pernah lapor betul.. mereka sama ja mcm Yahudi..lapor songsong..putar belit.. fitnah.

Wartawan PAS luar shj pakai tudung labuh tp hati busuk mcm bangkai.. jenis suka hasut dan lapor senget. So Haramkah latih pulak wartawan Sinar Haruan.. paper yg suka makan keliling utk sapu duit, aku lama dh boikot Sinar Haruan sbb paper ni munafik..

Wallahualam

Tanpa Nama berkata...

ADUYAI....SINAR HARIAN NI MMG PR PUNYA BRO !!!

Tanpa Nama berkata...

Aku memang meluat dgn sinar harian ni...memang dh lama aku x beli dan x kan beli lgi sampai kiamat...surat khabar sampah ja...mcm wartawanya juga sampah.

Tanpa Nama berkata...

Jika diperhatikan dalam media sinar harian, jelas pemberitanya tidak bersikap profesional dalam kewartawanan malah terang-terang penyokong PR. Tiada langsung sinar untuk kita dapat maklumat yang berkecuali.

Tanpa Nama berkata...

SINAR HARIAN ADALAH LIDAH DAN SUARA PAS

Tanpa Nama berkata...

HABIS TU YANG KORANG TERHEGEH_HEGEH BELI SINAR BARUA TU BUAT APA?

BOOIIKOOT!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...