Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 22 Mei 2014

Calon DAP #PRKTelukIntan Dyana Sofya Kantoi Menipu Siapa Dirinya #JomPilihMah


Satu pendedahan baru yang agak menarik dan mempunyai fakta untuk membuktikan bahawa Calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana Sofya bukanlah seorang peguam secara profesionalnya seperti yang diberitahunya kepada pengundi-pengundi Teluk Intan.

Dari hasil carian oleh beberapa pihak didalam Laman Malaysia Bar, Dyana Sofya tidak pernah berdaftar sebagai pengamal undang-undang selama ini dan ianya tidak melayakan Dyana Sofya mengelar dirinya sebagai seorang peguam


Sekiranya menurut Seksyen 37 Akta Profesion Undang-undang 1976

Tiada orang tidak diberi kuasa boleh bertindak sebagai peguam bela dan peguam cara

37. (1) Mana-mana orang tidak diberi kuasa yang—
(a) bertindak sebagai seorang peguam bela dan peguam cara atau ejen bagi mana-mana pihak kepada prosiding atau atas apa-apa sifat, selain sebagai suatu pihak kepada suatu tindakan yang baginya dia sendiri suatu pihak, memohon serta mendapatkan apa-apa writ, saman atau proses, atau memulakan, meneruskan, memujuk rayu atau membela apa-apa tindakan, guaman atau prosiding lain atas nama mana-mana orang lain dalam mana-mana Mahkamah di Malaysia atau membuat atau menyediakan apa-apa surat cara berhubung dengan apa-apa prosiding dalam mana- mana Mahkamah itu;

atau

(b) bersengaja atau secara palsu berpura-pura, atau mengambil atau menggunakan apa-apa nama, gelaran, tambahan atau perihal yang membayangkan bahawa dia berkelayakan atau diberi kuasa dengan sempurna untuk bertindak sebagai seorang peguam bela dan peguam cara atau bahawa dia diiktiraf oleh undang-undang sebagai berkelayakan atau diberi kuasa sedemikian,

melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi ribu lima ratus ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mak kepada betina sekor ni mesti berbangga teramat amat bangga....Maklum lah...anak dia bukan saja Pengkhianat Bangsa dan Agama...tetapi siap pulak seorang PENIPU!!
Wow....memang sesuai dia join DAP. Sifat sifat cina dia sungguh ketara.

Welldone mommy...that's quite a bitch you've raised!

Tanpa Nama berkata...

dia itu bukan loyar. tapi loyar buruk

Tanpa Nama berkata...

jadi loyar dap tak payah daftar kot...tapi kalu nak jadi loyar buruk tak perlu daftar..

Tanpa Nama berkata...

Kalau dia spy...tahniah lah dyana. Tapi kalau dia balaci dap...malang sungguh dyana ni. Bukan nak racis...tapi kalau nak tahu dan kaji...racis sebenar adalah org cina lebih tepat dap. Buatlah kajian pakai otak bukan ikut emosi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...