Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 2 Julai 2013

Hot !!! Berita Gembira Buat Red Bean Army Ketahui


KUALA LUMPUR 2 Julai - Cadangan penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat cyber troopers ydikaitkan dengan parti pembangkang, Red Bean Army(RBA) akan dibawa ke mesyuarat Kabinet Jumaat ini.

Cadangan penubuhan Suruhanjaya tersebut terkandung
dalam memorandum yang diserakan oleh Gabungan Islam yang diwakili Presiden Kelab Wartawan Muda, Dzulkarnain Taib kepada Menteri di Jabatan Perdan Menteri, Datuk Seri Shahidan Kasim di lobi Parlimen hari ini.

"Saya akan membawa perkara ini untuk pengetahuan kabinet sama ada permohonan ini wajar atau tidak, sebab ada banyak laporan polis mengenai RBA ini yang kita lihat cukup aktif sebelum, semasa dan selepasPilihan Raya Umum ke-13 yang lalu."

"NGO ini mendakwa bahawa Red Bean Army ini telah
mendapat dana yang besar daripada pihak pembangkang
untuk membiayai gerakan mereka," kata Shahidan.

Menurut beliau kerajaan terbuka kepada semua cadangan rakyat termasuk penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat RBA.

Dalam memorandum tersebut Gabungan NGO Islam mengandungi 130 pertubuhan termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia berpandangan gerakan Red Bean Army merbahaya kepada keselamatan negara merosakan perpaduan negara.

RBA sebelum ini dikaitkan dengan penyebaran berita palsu melalui Internet termasuk di laman sosial antaranya mengenai berita 40,000 rakyat Bangladesh mengundi dalam PRU yang lalu. -UTUSAN ONLINE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...