Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 2 Julai 2013

Panas !!! Khalid Samad Menunjukan Kebodohannya Apabila Bercakap Soal Lahad Datu Dalam Parlimen



Dalam Sidang Dewan Rakyat yang berlangsung hari ini, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Gereja Samad dengan bongkaknya mempertikai masa yang di ambil pihak Kerajaan Malaysia dan Pihak Keselamatan Malaysia untuk berhadapan dengan penceroboh Rejim Lanun Sulu di Lahad Datu, Sabah.

Dalam isu pencerobohan Lahad Datu yang berlaku awal tahun, Pihak Keselamatan Malaysia mengambil masa selama 3 bulan untuk memastikan kawasan Lahad Datu yang di ceroboh Rejim Lanun Sulu selamat dengan melancarkan OPS DAULAT.


Seramai 10 anggota Keselamatan Malaysia yang terdiri dari pasukan Polis dan pasukan Tentera Malaysia telah gugur dalam menjaga kedaulatan Malaysia yang telah di ancam oleh Rejim Lanun Sulu.

Pisau Kedah tak sangka juga yang Khalid Samad ni mempunyai otak yang bengap seperti Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS yang mempunyai taraf pemikiran macam budak PASTI.

Khalid Gereja Samad ingat dalam isu menangani penceroboh yang mempunyai persenjataan yang lengkap dan berpengalaman dalam peperangan gerila ianya semudah yang di sangkakan kot ??

Kalau bagi Unit Amal PAS yang suka bertempur dengan pasukan Polis pun belum tentu cukup masa setahun untuk memerangi Rejim Lanun Sulu seandainya di beri kelengkapan persenjataan.

Khalid Gereja Samad ingat dalam berhadapan dengan situasi yang memberi ancaman kepada keselamatan Malaysia, Kerajaan Malaysia boleh mengambil tindakan sambrono seperti mana tindakan yang suka di amalkan Pakatan Haram ka ??

Khalid Gereja Samad perlu tahu pada awal pencerobohan, pihak Kerajaan Malaysia dan Pasukan Keselamatan Malaysia mengambil tindakan yang sewajarnya iaitu dengan mengadakan rundingan secara aman bagi mengelak pertumpahan darah di antara kedua-dua pihak.

Selain itu, Kerajaan Filiphina juga memohon jasa baik Kerajaan Malaysia memberi masa kepada negara itu untuk memujuk Rejim Lanun Sulu pulang kembali ke Filiphina.. Namun Rejim Lanun Sulu tetap berdegil, tidak mahu berundur dari kawasan Lahad Datu walaupun kedudukan mereka telah di kepong pasukan Keselamatan Malaysia.

Pihak Rejim Lanun Sulu yang tetap tidak mahu berundur telah melancarkan serangan terhadap pihak Keselamatan Malaysia sehinggalah Pihak Keselamatan Malaysia terpaksa bertindak balas kembali.

Pisau Kedah sendiri pernah berbual dengan sepupu Pisau Kedah seorang tentera yang dihantar ke Sabah untuk menyertai OPS DAULAT.. Dia berkata ketika bertempur dengan Rejim Lanun Sulu, dia seolah-olah bertempur dengan hantu apabila tembakan yang di lepaskan bertalu-talu langsung tidak mengenai sasaran.

Dalam melakukan pengeledahan dari satu tempat ke satu tempat yang lain pula.. Pasukan Keselamatan Malaysia terpaksa mengambil masa bagi memastikan kawasan yang hendak di geledah terhindar dari sebarang ancaman bahaya yang boleh mengacam nyawa anggota keselamatan yang melakukan pengeledahan.

Pasukan Keselamatan Filiphina pun terpaksa berhati-hati untuk berhadapan dengan puak Rejim Lanun Sulu ni.. Khalid Gereja Samad pulak sewenang-wenangnya mempertikai masa 3 bulan yang di ambil Kerajaan Malaysia dan Pihak Keselamatan Malaysia untuk berhadapan dengan puak Rejim Lanun Sulu.

Bukankah lebih baik Khalid Gereja Samad mendesak Kerajaan Malaysia melakukan tangkapan segera keatas pihak yang menjadi dalang pencerobohan tersebut dari mempertikai masa yang diambil Kerajaan Malaysia dan Pihak Keselamatan Malaysia untuk berhadapan dengan pencerobohan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Takda isu lain nak cakap, maka sikhalid ni pun cakaplah apa sahaja yg terlintas dalam kepala hotak dia.....dia teringat masa dia kecik dulu main tembak-tembak sorok belakang almari.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...