Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 29 Ogos 2013

Panas !!! Kenapa Guan Eng Meroyan Dengan Filem #TandaPutra Yang Ditayangkan ??


Setelah agak lama filem yang di adaptasi dari tragedi berdarah 13 Mei 1969 "Tanda Putra" yang di arahkan pengarah terkenal, Datin Paduka Shuhaimi Baba menjadi kontroversi... akhirnya filem berkenaan telah berjaya mendapat kelulusan untuk di tayang di pawagam seluruh negara.pada 29 Ogos 2013.

Sebelum ini filem berkenaan menjadi kontroversi kerana mendapat tentangan hebat dari beberapa pemimpin DAPigs yang kononnya filem berkenaan merupakan filem rasis yang memperburukan kaum cina.

Adakah benar filem terbabit rasis atau pemimpin DAPigs bimbangkan kebiadap pemimpin mereka di ketahui umum ?

Semua sedia maklum bahawa dalam tragedi berdarah 13 Mei 1969, bapak rasis DAPigs, Lim Kit Siang merupakan salah seorang diantara individu yang bertanggungjawab menjadi punca tercetusnya tragedi berdarah tersebut dengan mengapi-apikan kaum Cina supaya menghalau kaum Melayu dari kawasan yang di menangi mereka dalam Pilihanraya 1969.

Akibat bimbangkan sikap biadab Lim Kit Siang terhadap kaum Melayu yang dilakonkan semula dalam filem Tanda Putra di tontoni umum.. Lim Guan Eng anak kepada Lim Kit Siang telah bertindak menghalang dan melarang filem berkenaan ditayangkan di pawagam yang terdapat di Pulau Pinang.

Ternyata Lim Guan Eng terlalu takutkan akan fakta sejarah yang di pertontonkan kepada umum.

Bagi pendapat peribadi Pisau Kedah.. Orang ramai patut menonton filem ini kerana ianya menceritakan kisah sebenar dengan berfakta apa yang berlaku dalam tragedi berdarah 13 Mei 1969. Orang ramai boleh melihat lakonan bagaimana Lim Kit Siang meniup api perkauman kepada kaum Cina.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog