Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 21 Ogos 2013

Panas !!! Video Ostaz Gila Nak Hapuskan Sistem Raja Berpelembagaan @PDRMsia Perlu Ambil Tindakan



Semalam tersebar satu klip video seorang pemuda sedang 'mengajar' bagaimana untuk menghapuskan sistem diraja di Malaysia. Kononnya dengan cara tersebut, Malaysia akan jadi Republik pada tahun 2030.

Dalam klip video itu juga, pemuda tersebut menghina Sultan dengan memanggil Sultan dengan panggilan syaitan.

Disebabkan perkara tersebut, satu laporan Polis telah dibuat oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) terhadap seorang ahli serta penyokong Pas yang bernama Wan Ji wan hussin.

Laporan dibuat di Balai Polis Dang Wangi, Jalan Dang Wangi, 50100 Kuala lumpur berikutan tersebarnya satu video yang dianggap menghina Sultan.

Selain dari penghinaan ia juga dianggap sebagai ancaman untuk menghapuskan Institusi Raja-Raja Melayu oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia.

Apakah hanya Persatuan Pengguna Islam Malaysia yang memandang perkara ini sebagai serius? 


Dimana NGO Melayu Islam lain? Taknak buat laporan polis ke? Tangkap si Wan Ji tu, bawa ke balai. Kalau tidak, akan ramai anak melayu yang jadi serupa Wan Ji ni. Melayu tak sedar diri!

Kalau tak percaya, boleh tengok video kat bawah ni..

Sumber :- Kedah Ke KL


Pisau Kedah :-

Setahu Pisau Kedah, Ostaz Wan Ji mangkuk ayun ni pernah membela Nurul Izzah di dalam isu Kebebasan Beragama pada tahun lepas. 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog