Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 29 Januari 2014

#PRKKajang : PKR Hanya Mahu Perbodohkan Penyokong PAS Selangor


Dalam isu perletakkan jawatan Adun Kajang bagi memberi laluan kepada Anwar bertanding dan mempunyai kuasa dalam negeri Selangor telah membuatkan PKR membuka pekung sendiri. Malahan kenyataan yang diberikan Azmin Ali untuk menghalalkan tindakkan mereka hanya membuat Pisau Kedah sendiri tersenyum sinis.

Mari kita membaca kenyataan dari Azmin Ali yang digunakan untuk memperbodohkan penyokong PR terutamanya PAS bagi menghalalkan tindakkan yang dilakukan mereka.

"Ia adalah gerakan taktikal. Kita perlukan satu kerusi kosong. Kita perlukan pemimpin nasional seperti Anwar untuk bertanding di Selangor dan perkukuh PKR.

"Kita hendak perkuatkan PR, Khalid sudah perkukuhkan Selangor sejak 5 tahun lepas," katanya pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Pimpinan PKR Selangor, di ibu pejabat PKR, di sini, hari ini. - Azmin Ali.
Apa sebenarnya motif PKR apabila memberi alasan mahu memperkukuhkan PR di Selangor dengan membawa masuk Anwar Ibrahim ?

Agak lucu la apabila hanya menggunakan alasan hendak mengukuhkan PR di Selangor dengan mengosongkan kerusi sendiri yang diketahui umum merupakan antara kawasan kuat PKR pada PRU13 yang lalu.

Kalau gerakan taktikal untuk memperkuatkan PR pastinya PAS yang juga berada dalam PR tidak akan dipinggirkan dari percaturan politik yang dilakukan PKR bagi memperkuatkan PR di Selangor. Ini tidak... Langsung tak ada perbincangan dan persetujuan bersama dilakukan PKR dengan rakan-rakan PR yang lain.

Pisau Kedah yakin ada gerakan jahat yang cuba di selindung dari diketahui PAS oleh PKR Selangor dan DAP juga turut bersetongkol bagi menjayakan gerakan jahat PKR dengan membawa masuk Anwar bagi memberi ruang kepada Anwar mempunyai kuasa di Negeri Selangor.

Mengapa perlu Anwar diberikan laluan untuk mempunyai jawatan didalam Kerajaan Negeri Selangor sedangkan sebagai penasihat PKR dan Ketua Umum PR, Anwar sudah boleh mencaturkan politik PR di Selangor.

Agak pelik la gerakan taktikal yang cuba dilakukan PKR di Selangor kononnya memperkukuhkan PR di Selangor sehingga memerlukan Anwar mempunyai jawatan didalam pentadbiran Kerajaan Negeri.

Fikir-fikirkan lah.. PAS perlu sedar dimana kedudukannya dalam PR




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Laaa PAS mmg dh BODOH BAHLOL pun..xpyh diperbodohkan pun mmg depa BODOH sgt2 dah.. klu tak takkanlah macai2 depa sanggup tutun BERSHITY.. BLACKOU 505 wakil kpd kapiaq lg guna Markaz PAS Kedah tahun lepas.. ngok bahlol!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...