Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 12 November 2013

@PDRMsia Buru "JOEMAR" Rakan Suspek Utama Pembunuhan Pegawai Ambank


Setelah pihak Polis dari Team Ops Cantas Khas Bukti Aman berjaya menahan suspek pembunuhan kejam pegawai bank (Ambank), Norazita Abu Talib, kini pihak Polis dalam usaha memburu seorang rakan jenayah suspek utama yang juga merupakan warga Indonesia dan dikenali sebagai Joemar.

Joemar dipercayai bersubahat merancang bersama suspek utama untuk melakukan rompakan di Ambank cawangan Subang Jaya pada 23 Oktober lalu sehingga menyebabkan kematian Allahyarham Norazita Abu Talib yang ketika itu sedang mengendalikan pintu bilik kebal bank.

Pihak Polis mempercayai sejumlah besar dari RM 450,000 hasil rompakan tersebut kini berada bersama Joemar.

JOEMAR

Dari jumlah kesuluruhan RM 450,000 yang dilarikan suspek utama, RM20,000 telah berjaya diperolehi semula setelah pihak Polis menahan tiga ahli keluarga suspek utama selepas kejadian tersebut.

Suspek utama yang berjaya ditangkap pihak polis pada pukul 7 pagi di Kampung Belungkor, Kota Tinggi, Johor pada 10 November setelah pihak Polis memburu sejak dari 23 Oktober yang lalu.

Dalam perkembangan terbaru selepas penangkapan suspek utama, pihak Polis telah berjaya menemui selaras pump gun yang digunakan suspek utama untuk membunuh Allahyarham Norazita Abu Talib di dalam longkang di jalan Subang Pesiaran Penaga, kira-kira 500 meter dari lokasi kejadian pada 11 pagi kelmarin.



Kini pihak Polis didalam usaha memperolehi kembali sebahagian besar hasil rompakan berjumlah RM 430,000 yang dipercayai berada bersama rakan suspek utama.

Sehingga ke hari ini, pihak Polis telah mengesahkan seramai 12 individu termasuk suspek utama telah ditahan pihak polis bagi kes berkenaan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog