Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 27 Januari 2014

Hot !!! "Khalid Ibrahin VS Azmin Ali" Kepimpinan PKR Telah Menipu Rakyat Selangor


Dalam isu "Gesaan Khalid Ibrahim Meletak Jawatan Sebagai MB Selngor" siapa yang sebenarnya jadi penipu ?

Terbaru dalam isu berkenaan, Ahli Parlimen Kuala Langat (PKR) Abdullah Sani Abdul Hamid menyatakan dalam sidang akhbarnya bahawa pemimpin-pemimpin PKR dari Selangor telah sebulat suara didalam satu mesyuarat Majlis Pimpinan PKR Selangor yang dipengerusikan Azmin Ali mahukan Khalid Ibrahim meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Gesaan tersebut dilakukan atas alasan mereka tidak berpuas hati dengan corak pentadbiran Khalid Ibrahim.

Namun berlainan pulak kenyataan dari Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution apabila mendakwa hanya terdapat empat atau lima orang yang ekstremis dari kepimpinan PKR Selangor yang mahukan Khalid Ibrahim meletak jawatan didalam mesyuarat yang dipengerusikan Azmin Ali itu.

Laporan Sinar Harian (klik sini)

Mana satu kenyataan yang betul, mana satu kenyataan yang menipu ni dari kepimpinan PKR ?

Nampak sangat pergolakkan diantara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali kini berada dalam keadaan kritikal.

Sebelum ini atas campur tangan dari Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim terpaksa melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Selangor setelah didesak kepimpinan PKR Selangor yang pro kepada Azmin Ali dan setelah Khalid Ibrahim melepaskan jawatan tersebut maka Azmin Ali telah mengambil alih jawatan tersebut.

Kini apakah Khalid Ibrahim akan kehilangan juga jawatannya sebagai Menteri Besar Selangor setelah didesak melepaskannya.

Agak mustahil untuk Khalid Ibrahim untuk melaksanakan tanggungjawabnya dengan sempurna sebagai Menteri Besar yang mewakili PKR sekirannya dia sendiri tidak mempunyai kuasa didalam politik PKR negeri.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...