Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 30 Januari 2014

Panas !!! Pakar Strategi PKR @rafiziramli Kantoi Lagakan @NajibRazak Dan Tun M #PRKKajang


Kenyataan media yang cukup pedas dari Ayahnda Tun Mahathir berkenaan dakwaan Pengarah Strategi Cap Ayam PKR, Rafizi Ramli bahawa Ayahnda Tun Mahathir cuba menggulingkan Perdana Menteri Malaysia, DS Najib Razak.
KUALA LUMPUR: Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan beliau di belakang usaha menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, seperti didakwa Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli.

Rafizi berkata, tindakan meletakkan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di Kajang bagi mengekang kemaraan BN di Selangor jika perdana menteri sekarang dijatuhkan oleh kuasa dalaman Umno.

Dakwa Rafizi, gerakan menjatuhkan Najib sudah menjadi rahsia umum, yang digerakkan "kem Mahathir" dalam Umno.

"Itu tafsiran dia (Rafizi). Sebenarnya usaha nak jatuhkan kerajaan sedia ada bermula daripada masa saya jadi PM pun.

"Memanglah parti lawan tugas lain tak ada melainkan jatuhkan pemerintah, untuk jadi pemerintah," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemubual menerusi program "Dalam Radar Khas" terbitan Bernama Radio24, di ibu negara petang ini- Antara Pos

Nah.. Baru padan muka Rafizi kena sindiran pedas dari Ayahnda Tun Mahathir.. Bak kata orang sekarang ni "Ayat makan dalam"

Pisau Kedah tak rasa Ayahnda Tun Mahathir mempunyai niat hendak menggulingkan DS Najib Razak.. Sebagai seorang bekas Perdana Menteri yang banyak berjasa kepada Malaysia mengambil tindakkan mengkritik dan menegur pentadbiran kerajaan itu adalah satu perkara yang normal. Mengkritik dan menegur ianya tidak semestinya bererti Ayahnda Tun Mahathir hendak menggulingkan DS Najib Razak. Pisau Kedah juga yakin bahawa DS Najib Razak juga dapat menerima kritikan dan teguran dari Ayahnda Tun Mahathir dengan hati yang terbuka.

Tindakkan yang dilakukan Pakatan Haram menghasut rakyat supaya turun ke jalanraya bersikap seperti beruk kena belacan menuntut digulingkan Kerajaan pentadbiran DS Najib Razak itu baru betul-betul dipanggil usaha menggulingkan DS Najib Razak. Setakat kritik dan tegur itu bukannya dikatakan usaha untuk mengguling DS Najib Razak.

Sebelum Rafizi nak buat spekulasi yang membuta khinzir.. Lebih baik Rafizi fikir bagaimana cara nak memperbaiki keretakan dalam PKR yang sah-sah ada gerakan untuk saling guling mengguling diantara kem Azmin Ali dan Kem Khalid Ibrahim.

Sudah terang tindakkan Azmin Ali mengatur gerakan agar beliau menjadi Pengerusi PKR Negeri Selangor sudah cukup membuktikan yang Azmin Ali berusaha menggulingkan Khalid Ibrahim sejak dari awal lagi. Bukankah satu perkara yang pelik apabila Menteri Besar tidak dilantik memegang Pengerusi dalam parti yang diwakilinya di negeri terbabit sebaliknya Azmin Ali yang merupakan musuh dalaman Khalid Ibrahim dilantik sebagai Pengerusi PKR Negeri Selangor

Lagi terang lagi terdapat gerakan menggulingkan Khalid Ibrahim adalah pengakuan dari Ahli Parlimen PKR Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid sendiri baru-baru ini apabila mengatakan kepimpinan PKR negeri Selangor didalam Mensyuarat Majlis Pimpinan PKR Selangor yang di pengerusikan Azmin Ali sebulat suara mendesak Khalid Ibrahim meletak jawatannya sebagai MB Selangor.

Tak perlu la Rafizi nak berkokok macam ayam jantan sambil ekornya penuh dengan najis. Memang betul-betul cap ayam pengarah strategi PKR ni !!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Budak rafizi ni ingat dia bagus sangat,pengarah strategik la konon. Dia bagus dalam mengutuk orang dan perlagakan orang,suatu hari nanti dia sendiri akan diperlagakan, tengoklah nanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...