Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Ahad, 28 April 2013

Hot !!! Mahasiswa Di Kedah Dah Bertekad Bantu BN Untuk Menang Di PRU13 #TolakPR #TukarKedah














Selepas siswa4u UUM digerakkan oleh Azri Norfikri Aziz, dan pada 26 April, seramai 58 org mahasiswa dan mahasiswi sukarelawan Siswa4U (S4U) telah menjalankan tinjauan mesra di sekitar negeri Kedah.

Empat Parlimen di 'gempur' oleh sukarelawan S4U iaitu Kubang Pasu, Jerlun, Kota Star dan Pokok Sena. Walaupun suasana hujan, sukarelawan tetap bertungkus lumus menghampiri pengundi di pekan Jerlun, Tesco Mergong dan lain-lain untuk menyebarkan maklumat yang tepat.

Antara aktiviti diadakan ialah 'utusan siswa' iaitu menyedarkan risalah dan 'speaker corner'. Antara isu yang di bangkitkan di speaker corner ialah isu pendidikan percuma dan isu-isu semasa. Antara yang terlibat ialah saudari Nur Suhaniza azhar, saudara Meor afif Aiman, azri norfikri aziz dan shamsul anuar alias. 

Mc diberitahu, respon dari penduduk setempat adalah baik dan kebanyakannya menyokong apa yang mereka perjuangkan. Inilah mahasiswa berani yang diperlukan oleh masyarakat. Berkempen secara baik dan mengikut undang-undang.

Tak perlu nak berdemo, tak perlu nak panjat pagar dan berguling-guling atas jalan pun. Mereka berkempen politik secara pendekatan mahasiswa, bukan secara rakus dan membabi-buta. Mc tabik spring pada adik-adik UUM sukarelawan Siswa4U.

Inilah mahasiswa, bukan mahasewel ciptaan Pakatan Haram!-Kedah Ke KL




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku cbar siswa4u berdebat psai isu2 yg dbgkitkan dlm masa trdekat....bgkitkan fakta...bkan tmbulkan auta...siswa4u vs student kuin...ada bran..plitik mtang r wei...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog