Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 25 Februari 2014

Hot !!! "Hina Sultan Perak" Pasti PAS Akan Menjilat Karpal Singh Kerana Di Dapati Bersalah




Keadaan poltik Karpal Singh kini di ibaratkan "Teloq Di Hujung Tanduk" apabila Jumaat lalu Mahkamah Tinggi telah mendapati Karpal Singh bersalah mengeluarkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak berhubung isu pengguguran Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak pada tahun 2009.

Pada mulanya Mahkamah Tinggi menetapkan pada 7 Mac ini sebagai tarikh untuk menjatuhkan hukuman terhadap Karpal Singh selepas didapati bersalah atas pertuduhan. Namun tarikh jatuh hukum pada 7 Mac itu terpaksa di tunda ke 11 Mac apabila Hakim perbicaraan Datuk Azman Abdullah yang bertugas di Mahkamah Tinggi Kota Bharu, tidak dapat menghadirkan diri pada tarikh awal yang ditetapkan.

Sekiranya mengikut undang-undang, Karpal Singh didakwa mengikut seksyen 4(1)(b) AKTA HASUTAN 1948 yang boleh membawa hukuman MAKSIMUM 3 tahun penjara atau denda RM5000 atau kedua-duanya sekali.

Manakala dalam Perlembagaan Persekutuan seseorang ahli Parlimen yang didapati bersalah dan dikenakan denda lebih dari RM2000 atau di penjara melebihi setahun, maka ahli Parlimen terbabit berisiko tinggi hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen.

Sekiranya Mahkamah Tinggi menetapkan salah satu dari hukuman (penjara atau denda) tidak dapat di kurangkan maka berkemungkinan (Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan KEKALKAN kesalahan) Karpal Singh boleh say hello, bye,bye kepada kerusi Parlimen Bukit Gelugor.

Selain itu.. Karpal Singh juga bakal hilang kerusi Pengerusi DAP sekiranya di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan mengekalkan kesalahan yang dijatuhkan Mahkamah Tinggi.

Percaya atau tidak.. Pastinya dalam isu ini penyokong dan pemimpin PAS akan menjilat Karpal Singh dengan habis-habisan kononnya Karpal Singh dihukum sebab mempertahankan pemimpin PAS sebagai MB Perak.. Penyokong PAS tidak menghiraukan dan mengambil kisah sekiranya pemimpin PAS yang dipertahankan Karpal Singh hanyalah MB boneka DAP.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog