Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 18 Februari 2014

Memalukan !!! Pemimpin Tertinggi PAS @syedazman Terbukti Menyebarkan Cerita Fitnah


Sungguh memalukan apabila seorang yang berstatus wakil rakyat serta pimpinan tertinggi didalam satu parti yang kononnya memperjuangkan Islam terbukti menyebarkan fitnah didalam akaun twitternya.

AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas, Batu Buruk, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi mengejutkan pengikut laman Twitternya apabila membuat posting kononnya sebuah pesawat tambang murah Air Asia terhempas berhampiran Putrajaya malam tadi.

Dr. Syed Azman yang juga Penolong Setiausaha Agung Pas memaparkan status itu dalam laman sosial Twitter miliknya @syedazman dengan mendakwa pesawat Air Asia AK5110 yang dalam penerbangan dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur terhempas sebentar tadi.

Beliau yang memasukkan posting itu dalam bahasa Inggeris pada jam 111.55 malam itu mengatakan, ‘Air asia AK5110 fr (from) Kota Kinabalu to Kuala Lumpur crashed a minutes ago in KLIA International Airport near Putrajaya locality. Ya Rabb’.


Ternyata apa yang dilakukan ADUN (PAS) Batu Buruk telah membuktikan bahawa pihak dalam PAS sememangnya hanya suka menyebarkan fitnah tanpa menyelidik apa yang disebarkan itu adalah cerita betul atau sebaliknya.

Apakah sebagai wakil rakyat serta pimpinan tertinggi didalam parti yang kononnya memperjuangkan Islam tidak tahu atau tidak ambil tahu peringatan Allah S.W.T dalam Al-Quran menggenai satu khabar berita yang tidak pasti dan kemudiannya disebarkan.
Firman Allah SWT yang bermaksud: "Wahai orang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidiklah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menampakkan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog