Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 23 Mei 2014

Fakta Yang Di Selindungkan Pakatan Haram Tentang 2 Ekor Panda Dari Negara China

Sekadar Hiasan

Hairan juga.. Apabila Negara China meminjamkan dua ekor Panda gergasi kepada Malaysia selama 10 tahun atas tanda persahabatan perdagangan China dan Malaysia selama 40 tahun, Pakatan Haram menggunakan isu tersebut sebagai bahan untuk memburukkan Kerajaan Malaysia tanpa memikirkan keuntungan yang diperolehi disebalik ke dua-dua ekor panda terbabit.


Salah ka Malaysia membelanja puluhan juta sekiranya keuntungan yang di perolehi Malaysia berbilion ringgit melalui perhubungan persahabatan diantara Malaysia dan China..?

Untuk Makluman semua. Di atas persahabatan Malaysia dan Negara China selama 40 tahun, kini Malaysia mempunyai kontrak Perdagangan dengan Negara China bernilai sehingga RM285 Bilion dalam tempoh 5 tahun.

Selain dari mempunyai kontrak perdagangan RM285 Bilion dalam masa 5 tahun, ZOO Negara juga mendapat manfaatnya apabila akan menjadi tumpuan hadirin yang ingin melihat kedua-dua ekor panda tersebut di hadapan mata.

Tahukah semua bahawa hanya terdapat 17 Zoo di 12 buah Negara yang ada panda gergasi sepertimana yang dipinjamkan Negara China kepada Malaysia.

Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM 3.3 juta setahun iaitu RM 33 juta utk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati panda SAHAJA adalah
RM3.85 juta setahun..

Panda di Zoo Toronto menyumbangkan kepada 10% peningkatan keahlian Zoo & pertambahan 300 ribu Pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM 10 juta setahun.

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah tiga kaliganda dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun. Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

Zoo Atlanta kena melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan Panda & membelanjakan RM16 juta bagi kempen mendapatkan Panda. Sebaliknya Malaysia tak perlu melobi dan tak perlu berkempen untuk mendapatkan Panda. Negara China tawarkan kepada Malaysia atas menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China.

Pakatan Haram tahu membuat isu sahaja demi keuntungan politik mereka tapi tak tahu menilai kebaikan yang telah di perolehi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...