Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 23 Mei 2014

Pemuda UMNO Kedah @ShaifulHazizy Gesa RSN Rayer Membuat Pemohonan Maaf #HanyaDiKedah #DAPRasia

Dato' Shaiful Hazizy, Ketua Pemuda 
UMNO Kedah

Pemuda UMNO Kedah hari ini menganggap cacian yang dilontarkan oleh Wakil Rakyat Seri Delima, RSN Rayer terhadap UMNO adalah bersifat politik jalanan, dangkal, regresif dan tidak matang.

Sambil menganggap tindakan yang diambil oleh Pemuda UMNO Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan adalah wajar, atas alasan tersebut, Pemuda UMNO Kedah menggesa agar RSN Rayer tampil memohon maaf dan mengaku keterlanjuran emosi yang telah dilakukan olehnya.

Hakikatnya, politik rasisme dan caci mencaci sememangnya ada didalam DNA politik DAP selama ini. Oleh yang demikian Pemuda UMNO Negeri menyarankan agar kerajaan kembali mentakrifkan undang-undang kekebalan politik didalam Dewan ataupun dengan kata lain imuniti politik.

Perkara ini dibimbangi akan diambil kesempatan oleh ahli YB Dewan yang mempunyai mentaliti politik jalanan seperti RSN Rayer yang mampu mencetuskan provokasi yang tidak sepatutnya.

Sepatutnya kekebalan ataupun imuniti ini digunakan utk membahaskan isu-isu kepentingan rakyat ataupun negara, bukannya melepaskan geram ataupun melampiaskan emosi.

Namun Pemuda UMNO Negeri Kedah beranggapan bahawa tindakan rakan-rakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan adalah tidak keterlaluan dan ianya hanya menjadi peringatan kepada pihak-pihak yang menggunakan imuniti Dewan sebagai tempat berlindung daripada tindakan undang-undang.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kedah
Dato Shaiful Hazizy Zainal Abidin

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...