Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Sabtu, 24 Mei 2014

Video Yang Perlu Semua Bangsa Melayu Hayati



Sejarah telah mencatatkan bahawa Bangsa Melayu merupakan satu bangsa yang hebat dan maju satu ketika dahulu. Namun disebabkan wujudnya si kitol si kitol yang tamak kepada jawatan maka bangsa Melayu itu sendiri telah berpecah.

Tidak di nafikan bahawa sehingga ke hari ini telah banyak wujudnya si kitul-si kitul dalam bangsa Melayu sehinggakan ada anasir dari luar yang tidak suka kepada bangsa Melayu menggunakan kelemahan ini untuk menjatuhkan bangsa Melayu di Tanah Air Sendiri.

Sekiranya keadaan sebegini berterusan berlaku.. Percayalah bahawa Bangsa Melayu akan merempat di tanah air sendiri

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Malangnya, tengok seorg. lagi pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL -mudin, yg. asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL, nak polis siasat dgn. TERPERINCI gertakan bakar ibupejabat DAPBANGKAICELAKA oleh PEMUDA UMNO (tapi tak termasuk si LIBERAL-mamat-kari), spt. dilapurkan peminat si LIBERAL ini, si EvangeliSStar!

Dan lepas tu, psl. nak pinda cermin gelap,aku syaki, supaya pengguna ELITnya lebih SELESA , cepat benar si LIBERAL-mudin nak ambil perhatian! Majoriti MANGSA kemalangan jlnraya adalah penunggang motosikal yg. tak dak pun cermin gelap, dan dr. umat Islam/Melayu, terutamanya yg. hidup susah! Sepatutnya pindaan cermin gelap adalah utk. MENGHARAMkan PENJENAYAH lori/bas/kereta BUAS bersembunyi belakang cermin gelap, bila melakukan JENAYAH termasuk jenayah kemalangan jlnraya!!

Asyik sibuk dgn. isu cermin gelap, tapi mana perasaan SIMPATI si Menteri LIBERAL ni pd. dua mangsa Islam/Melayu (suami-isteri, yg. sekrg. meninggalkan LIMA anak yatim-piatu), mahupun mangsa-mangsa lain, yg. terbunuh dgn. amat ngeri dan kejam, dlm. kemalangan jlnraya akibat LORI BUAS?! Aku syaki lori BUAS ini yg. menyebabkan mangsa terjatuh dr. motosikal asalnya, dan kemudian MENGGILIS pula mangsa - dan sepatutnya mengikut undg-undg, tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi! Apahal Menteri LIBERAL ni boleh biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni?!

Bahkan jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti mangsanya umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI KATAK/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA/BAS BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong – umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya) akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu mcm. dr. GENG-KONGSI-GELAP!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140524/dn_13/Lima-beradik-jadi-yatim-piatu :

Lima beradik jadi yatim piatu

Oleh NORAZRIN MARZUKI

KUALA LUMPUR 23 Mei - Lima beradik menjadi yatim piatu dalam sekelip mata apabila ibu bapa mereka terbunuh dalam kejadian langgar lari berhampiran susur ke Cheras di Jalan Loke Yew di sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi itu, mangsa, Jefri Mohd. Zain, 46, dan isterinya, Noorsalawati Ibrahim, 40, yang menaiki motosikal mati di tempat kejadian setelah digilis sebuah lori yang membawa muatan pasir.

Difahamkan, pemandu lori itu bagaimanapun terus meninggalkan tempat kejadian.

Ketua Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rosli Mohd. Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.
Beliau berkata, siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang oleh Jefri hilang kawalan sebelum kedua-dua mangsa terjatuh ke atas jalan raya.

"Sebuah lori yang mengikut rapat motosikal mangsa dari arah yang sama tidak sempat mengelak lalu merempuh dan menggilis kedua-dua mangsa. Mereka meninggal dunia serta merta di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.....

"Saya harap orang ramai dapat membantu pihak polis menjejaki pemandu lori yang tidak bertanggungjawab melarikan diri dan meninggalkan tempat kejadian.

"Jika mengikut undang-undang, lori dilarang berada di atas jalan raya pada waktu pagi iaitu di mana kemuncak orang mahu pergi ke tempat kerja," katanya.

Makcik Sambal Belacan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...