Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 8 November 2013

Hot !!! Tamparan Maut Untuk PKR Apabila ADUN Sendiri Tidak Yakin Dengan "KEADILAN" PKR #KedahAmanMakmur


Setelah ADUN Kadamaian (Sabah), Jeremmy Malajad mengumumkan keluar PKR dan menjadi ADUN Bebas yang menyokong Barisan Nasional (BN) kerana tidak yakin parti itu mampu menunaikan janji membela rakyat, kini seorang lagi ADUN Sabah dikatakan bakal mengikut jejak langkah ADUN Kadamaian.

ADUN yang Pisau Kedah maksudkan merupakan ADUN Matunggong (Sabah), Datuk Jelani Hamdan yang dilihat secara terbuka mengkritik kepimpinan PKR Pusat yang memandang rendah kepimpinan PKR Sabah.

Ketegangan ini berlaku apabila kepimpinan PKR pusat telah mengenepikan kepimpinan PKR Sabah didalam memilih Pegerusi Majlis Kepimpinan Negeri Sabah. Tindakan PKR pusat itu telah menimbulkan rasa kurang senang dikalangan kepimpinan PKR Sabah sehinggalah Datuk Jelani Hamdan menyuarakan ketidak puasan hati mereka kepada kepimpinan PKR pusat.

Akibat menyuarakan ketidak puasan hati.. Datuk Jelani Hamdan telah diberikan surat tunjuk sebab oleh Naib Presiden PKR, Tian Chua kerana mempertikai keputusan kepimpinan PKR pusat.

Menurut Datuk Jelani Hamdan, perkara seumpama itu tidak selaras dengan nama parti Keadilan sendiri yang mahu memberi keadilan kepada semua orang termasuk hak bersuara.

Apabila ditanya apakah Datuk Jelani Hamdan akan meninggalkan PKR sepertimana Jeremmy Malajad.. Datuk Jelani Hamdan tidak menolak kemungkinan akan bertindak sedemikian kerana kecewa dengan kepimpinan PKR pusat.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog