Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 13 November 2013

Hot !!! Timbalan Menteri Jalanan @NajibRazak Bersetongkol Dengan Ahli Parlimen PR Untuk Putar Belit Isu KUIL


Tahniah kepada Kerajaan Malaysia melantik Timbalan Menteri yang dikutip tepi jalan yang akhirnya dalam isu perobohan binaan haram Kuil Sri Muneswarar Kaliyaman, Timbalan Menteri tersebut cuba menentang penguatkuasaan undang-undang pihak berkuasa tempatan.

Timbalan Menteri yang Pisau Kedah maksudkan itu ialah T. Waythamoorty, Ketua Hindraf yang lantang mengkritik tindakan DBKL meroboh struktur haram yang dibina berhampiran Kuil tersebut dan mengherdik Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansor secara terbuka apabila Menteri itu mempertahankan tindakan yang dilakukan DBKL

Selain itu dalam isu merobohkan struktur binaan haram di Kuil tersebut, Ketua Pemuda MIC, T Mohan turut cuba menggertak DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan akan mengadakan perarakan kaum Hindu di tengah-tengah Kuala Lumpur bagi menunjukkan protes diatas perobohan struktur binaan haram Kuil Sri Muneswarar Kaliyaman.

Sebenarnya dalam isu merobohkan struktur binaan haram di Kuil tersebut, T. Waythamoorty dan T.Mohan turut bersetongkol dengan Ahli Parlimen PKR, N Surendran untuk menipu kisah sebenar disebalik meroboh struktur pembinaan haram Kuil berkenaan.

Kisah Kuil yang dibangkitkan ketiga-tiga ekoq mangkuk ayun tersebut bermula apabila DBKL dan pemilik tanah yang dicerobohi telah mendapatkan perintah mahkamah untuk merobohkan struktur binaan haram di kuil tersebut dari kawasan mereka. Perintah mahkamah tersebut telah dilaksanakan oleh petugas-petugas DBKL dengan pemantauan pihak polis beberapa hari lepas.


Yang Sebenarnya struktur yang diroboh DBKL bukannya membabitkan binaan utama Kuil tersebut sepertimana boleh dilihat dalam gambar diatas yang kelihatan masih kukuh berdiri. DBKL hanya merobohkan struktur pembinaan tempat parking kereta serta gerai makan yang dibina berhampiran Kuil tersebut atas tanah hak milik individu lain.

Pihak DBKL hanya bertindak atas aduan pemilik tanah yang telah pun mendapatkan perintah Mahkmah atas haknya. Sememangnya wajar Menteri Wilayah Persekutuan mempertahankan tindakan DBKL kerana apa yang dilakukan DBKL tidak melanggar mana undang-undang.

Sepatutnya Timbalan Menteri jalanan dan Ketua Pemuda MIC berfikir menggunakan kepala otak bukannya berfikir dengan kepala lutut sebelum membangkitkan isu perkauman serta isu sensitiviti agama..

Kalau Timbalan Menteri tak boleh nak ikut undang-undang.. Rasanya Timbalan Menteri terbabit tidak layak diberi jawatan didalam kerajaan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang dah kata, "Kalau jumpa ular dan hindu, katok hindu dulu kerana hindu sejenis makhluk yang tak boleh sama sekali dipercayai". DS Najib tak payahlah mengemis untuk mengambil hati kaum India (dan juga Cina), jagalah orang Melayu kerana Melayu masih boleh dipercayai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog