Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 25 September 2013

"Kongres Khas" Di Aturkan Supaya @cmlimguaneng Boleh Melakukan Penipuan Lagi Dalam CEC..


Apa dah jadi ni apabila pemilihan semula 20 ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti DAP yang akan berlangsung Ahad ini hanya memanggil "Kongres Khas" dan bukannya memanggil "Kongres Kebangsaan"  dari 865 cawangan Sijil A yang sepatutnya di panggil untuk membuat pemilihan ?

Ternyata apa yang sedang di lakukan orang suruhan Guan Eng dalam DAP ianya bertentang dengan perlembagaan parti itu yang hanya menetapkan "Kongres Kebangsaan" (pewakilan dari 865 cawangan Sijil A) sahaja yang layak melakukan undian dalam pemilihan CEC DAP.

Pastinya "Kongres Khas" yang di panggil membuat pilihan semula CEC parti DAP Ahad ini setelah pemilihan CEC yang berlangsung 15, 16 Disember tahun lepas dibatalkan disebabkan berlaku penipuan apabila hanya memberi notis kepada golongan yang mampu memberi undi kepada 20 senarai nama yang telah diaturkan sepertimana CEC sebelum ini.

Pada pemilihan CEC sebelum ini. Guan Eng yang mahu memastikan Dinasti LIM kekal berkuasa dalam DAP, Guan Eng telah mengarahkan Anthony Loke dan Tony Pua melakukan sesuatu supaya kedudukkan Dinasti LIM tidak tergugat.

Anthony Loke dan Tony Pua sememangnya merupakan orang suruhan Guan Eng telah bertindak mengatur strategi menyekat pewakilan yang dikenal pasti menentang Disnati Guan Eng dari membuat pemilihan CEC dengan tidak diberikan notis melakukan pemilihan CEC.

Kepada pewakilan yang pro kepada Disnati Lim pulak telah diberikan notis lebih awal supaya dapat memilih Disnati Lim dalam CEC. Selain itu untuk memastikan Disnati Lim benar-benar tidak tergugat dalam CEC, lebih kurang 500 pewakilan haram yang setia kepada Dinasti LIM diarahkan secara rahsia melakukan undi di tempat yang berasingan dari tempat pengundian pewakilan "Kongres Kebangsaan".

Ternyata dengan hanya memanggil "Kongres Khas" dan bukannya "Kongres Kebangsaan" yang telah diaturkan di 865 cawangan yang layak menghantar pewakilan, CEC kali ini juga penuh dengan penipuan yang diaturkan orang suruhan Guan Eng.

Pisau Kedah yakin bahawa Anthony Loke yang di pertanggungjawab DAP sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kerja CEC DAP tidak akan berani mendedahkan senarai nama "Kongres Khas" kepada pihak lain dalam DAP kerana ada dari kalangan "Kongres Khas" bukan dari golongan "Kongres Kebangsaan".


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog