Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 4 September 2013

Hot !!! @MahfuzOmar Tak Tahu Fakta Tentang KUIN Untuk Menuduh @MukhrizMahathir Zalim #KedahAmanMakmur


Pisau Kedah ingatkan dalam isu Kolej  Universiti Insaniah (KUIN) yang berbangkit di sidang DUN baru-baru ni, puak PAS dah tak berani nak bersuara selepas kena balun teruk.. Rupa-rupanya dalam isu KUIN ada juga lagi si mangkuk bengap dalam PAS masih lagi bersuara menyalahkan Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan YAB Dato'Paduka Mukhriz Mahathir.

Dalam kenyataan akhbar yang dibuat si Mahfuz Omar.. Dia telah membangkitkan 2 isu berkenaan KUIN iaitu tentang permasalahan gaji dan status kakitangan Insaniah Holding Sdn Bhd (IHSB) serta masalah perpindahan semula pelajar ke kampus lama Mergong.

Apakah si Mahfuz Omar terlalu benak sangat otaknya untuk memahami bahawa kakitangan IHSB bukannya di bawah tanggungjawab Kerajaan Negeri kerana IHSB merupakan sebuah SYARIKAT SWASTA yang diwujudkan didalam KUIN.

Di sebabkan syarikat IHSB membawa beban kepada KUIN semenjak ditubuhkan di zaman PAS maka kerajaan baru di bawah pentadbiran YAB Dato'Paduka Mukhriz Mahathir terpaksa memberhentikan perkhidmatan syarikat tersebut didalam KUIN.

Semua patut tahu, pada awal penubuhan syarikat swasta tersebut didalam KUIN ketika zaman pentadbiran PAS, Kerajaan Negeri ketika itu telah memberi modal awal sebanyak RM32 Juta dengan menggunakan duit "Kerajaan Negeri" atau dalam bahasa yang selalu digunakan puak Pakatan Haram.. menggunkan "Duit Rakyat".

Selepas menerima modal dari Kerajaan Negeri.. Syarikat terbabit sepatutnya sudah mampu berdikari tanpa bergantung kepada KUIN seperti mana perjanjian awal syarikat terbabit ketika di bawa masuk ke dalam KUIN. Malahan tujuan asal syarikat tersebut dibawa masuk adalah untuk menjana pendapatan kepada KUIN dan bukannya memperabih duit KUIN yang di peruntukkan Kerajaan Negeri tiap-tiap tahun.

Sekiranya dalam isu kakitangan IHSB tidak mendapat gaji si Mahfuz Omar nak tunjuk hero kononnya dia seorang yang berperikemanusian.. Mengapa dalam isu kakitangan KUIN yang gagal dibayar gaji selama 3 bulan ketika di zaman pentadbiran PAS, si Mahfuz Omar langsung tidak pernah membela nasib kakitangan KUIN ??..

Apakah ketika itu zaman pentadbiran PAS.. Si Mahfuz Omar hanya mengambil tindakan berdiam diri kerana ianya membabitkan maruah PAS ??.. Apakah Si Mahfuz Omar tidak tahu bahawa kakitangan KUIN yang gagal di bayar gaji selama 3 bulan berturut-turut merupakan kakitangan dibawah tanggungjawab Kerajaan Negeri ketika itu berbanding kakitangan syarikat IHSB yang hanyalah satu syarikat swasta ?

Pisau Kedah masih ingat lagi apabila kakitangan KUIN yang memberontak menuntut gaji mereka yang gagal di bayar ketika zaman pentadbiran PAS, PAS menuduh kakitangan KUIN yang memberontak merupakan golongan yang di upah oleh UMNO untuk memburuk-burukkan PAS.. Malahan pelbagai tomahan yang di lemparkan kepada kakitangan KUIN yang memberontak sedangkan mereka memberontak hanyalah di sebabkan menuntut hak mereka sebagai kakitangan KUIN.

Mana suara si Mahfuz ketika itu untuk membela nasib kakitangan KUIN ??

Berkenaan pelajar KUIN yang di pindahkan kembali ke kampus asal di Mergong.. Si Mahfuz Omar tak tahu ka yang kampus di Kuala Ketil langsung tiada CF pada kesemua bangunan yang di bina. Si Mahfuz nak bertanggungjawab ka sekiranya perkara yang tidak diingini berlaku ke atas pelajar-pelajar ??

Ya.. sememangnya kampus baru KUIN di Kuala Ketil nampak cantik dari pandangan mata luaran walaupun pembinaan kampus berkenaan tidak sempurna seperti plan asal.. (Tak ada Masjid dan Asrama Pelajar). Kalau dilihat dari dalam kampus pastinya ramai yang terkejut bahawa Kerajaan Negeri terpaksa menanggung kos yang agak tinggi untuk memperbaiki kecacatan yang ada pada kampus baru itu..

Mahfuz tak tahu ka selain menanggung kos yang tinggi untuk memperbaiki kecacatan yang ada.. Kerajaan Negeri sekarang ini terpaksa menanggung hutang pinjaman bank yang tinggi untuk membina kampus berkenaan..

Bagi Pisau Kedah lebih baik di jualkan saja kampus berkenaan daripada kerajaan negeri terbeban dengan hutang ..

Tu la... dulu PAS masa jadi pentadbir Kerajaan Negeri.. PAS tak ukuq dulu baju di badan sendiri untuk membina kampus baru KUIN. Setelah memikirkan tidak mampu menanggung hutang pinjaman bank untuk membina kampus baru, pelajar-pelajar KUIN juga yang hendak di jadikan mangsa apabila hendak menaikan yuran kuliah sebanyak 200%.

Nasib la PAS sudah tidak lagi diberi mandat untuk mentadbir Kerajaan Negeri Kedah.. Kalau tidak, pelajar-pelajar KUiN terpaksa menanggung yuran pengajian yang akan naik 200% bagi menampung kos bebanan hutang pembinaan KUIN

Kalau tak percaya Kerajaan Negeri pentadbiran PAS sebelum ini hendak menaikkan yuran pengajian 200% .. mai sini tengok bukti dokumen pemohonan kenaikan Yuran dan kelulusan dari Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).

Ini surat pemohonan kenaikan yuran KUIN 200%




Yang ni pulak surat kelulusan dari KPT menaikkan yuran 200%







Pemohonan menaikkan yuran sebanyak 200% telah di buat pada tarikh 13 Julai 2012 dan ianya telah di luluskan oleh KPT pada tarikh 10 Ogos 2012. Sekiranya PAS masih lagi mentadbir Kerajaan Negeri Kedah, kenaikkan yuran yang di pohon  sebanyak 200% akan di kenakan kepada pengambilan pelajar bulan September 2013.

Kenaikan yuran tersebut adalah untuk menampung bebanan hutang KUIN yang telah membina kampus baru di Kuala Ketil dan membiayai gaji kakitangan IHSB yang berlipat kali ganda berbanding gaji kakitangan KUiN.

Ehhh.. Pisau Kedah nak tanya la kat puak2 PAS.. Menaikkan yuran sebanyak 200% untuk menampung bebanan hutang dan pembayaran gaji kakitangan syarikat swasta IHSB.. Apakah itu bukan satu tindakan ZALIM ka terhadap pelajar-pelajar KUIN ..?

Tak ada ibu bapa akan berani menghantar anaknya ke KUIN sekiranya yuran di naikkan 200%. KUIN bakal tutup sekiranya yuran dinaikkan 200%..

1 ulasan:

Din berkata...

Saya undi UMNO dan saya kini makan pasir. Tuan jangan main2 dengan hak kami tuntut gaji.

Pergi mati sama mahfuz, pergi mati sama mukhriz. Aku kerja siang malam untuk sesuap nasi anak bini. Tak ada kena mengena langsung aku dengan politik hangpa.

Nak ini makanan dia? Pisau kalau hang berani mai jumpa aku kita sembang face to face, sapa yang kena pedaje dengan pembela bangsa sendiri

Jangan jadi kulup dalma internet saja. Set masa dan tempat mai nak jumpa.

Mukhriz barua penat aku undi, tahi ini yang hang bagi kat aku balik. Haram jadah kami mintak nak jumpak mintak selesaikan masalah gaji dulu haram hang tak amik kisah.

Tak ada lagi yang lebih samseng dari Mukhriz. Hang pisau mai kita jumpa la. Aku bukan dok jauh mana. Kedah jugak.

Hangpa buat main dgn gaji kami no.. hangpa tunggu sat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog