Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 7 Oktober 2013

Panas !!! Anak si Anwar @n_izzah Tunjuk Kebodohannya Dengan Mempertikai Klinik 1 Malaysia #KedahAmanMakmur


Apa.. Klinik 1 Malaysia hanya layak bertaraf  dunia ketiga di sebabkan hanya ada Pembantu Pegawai Perubatan ??

Apa la kebengap sangat anak Anwar ni apabila membuat dakwaan tersebut tanpa membuat kajian terlebih dahulu mengapa klinik 1 Malaysia di wujudkan.

Sebenarnya Klinik 1 Malaysia di wujudkan adalah memudahkan rakyat mendapat rawatan sekiranya mengalami sakit ringan sahaja dengan hanya dikenakan bayaran semahal RM1.

Kalau si anak Anwar nak tahu.. caj semahal RM1 yang dikenakan kepada pesakit ianya merangkumi kos ubat-ubatan dan caj perkhidmatan Pembantu Pegawai Perubatan. 

Pastinya caj yang sebegitu tidak akan dapat di nikmati dimana-mana negara mahu pun di negara dunia ketiga.

Seperti yang Pisau Kedah katakan diatas... Klinik 1Malaysia hanya mengendali kes-kes sakit ringan sahaja supaya ianya memudahkan rakyat yang mengalami sakit ringan mendapat rawatan awal dari Pembantu Pegawai Perubatan yang bertauliah.

Lagi pun hendak menjadi Pembantu Perubatan di Malaysia ianya bukannya semudah yang di sangka-sangka .. Pembantu Perubatan di Malaysia bukannya di kutip di tepi-tepi jalan untuk melaksanakan tugas. Pembantu Perubatan yang berkerja dengan Kementerian Kesihatan Malaysia perlu mempunyai kelulusan dalam latihan perubatan selama 3 tahun dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.



Pisau Kedah yang selalu mendapat rawatan sakit ringan di Klinik 1 Malaysia tidak pernah mengalami sebarang masalah walau pun hanya berjumpa dengan Pembantu Perubatan.. Sekiranya Pisau Kedah mengalami sakit yang agak berat sedikit, barulah Pisau Kedah akan ke Klinik Kesihatan atau Hospital untuk berjumpa Pegawai Perubatan.

Lagi pun dengan wujudnya Klinik 1 Malaysia ianya tidaklah menyebabkan Klinik Kesihatan atau Hospital sesak dengan pesakit ringan yang hendak menerima rawatan malahan ianya mempercepatkan tempoh menunggu pesakit.

Mungkin si anak Anwar tidak pernah mendapat rawatan di Klinik 1 Malaysia sebab tu dia memperlekehkan perkhidmatan di Klinik 1 Malaysia. Bagi kami rakyat dibawah merasa bersyukur dengan kemudahan yang diberikan kerajaan Malaysia.



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nurul Izzah nie belajar aja tinggi,bertingkek-tingkek, tapi tahap bodoh bertingkek-tingkek

Tanpa Nama berkata...

Dia sendiri pun lulus sebab bagi 'sumbangan' dekat pensyarah, ada hati nak pertikai kewibawaan orang lain.
Kononnya tahap diploma tak layak lah tu? dia tu dpt lulus free layak kah?

Tanpa Nama berkata...

Perempuan camni layak kah jadi 'wakil rakyat'????

Tanpa Nama berkata...

Pi hospital pun belum tentu jumpa dengan Peg. Perubatan kalau sakit biasa

Tanpa Nama berkata...

curry 7
golden goose outlet
ggdb
curry 8
golden goose

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog