Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 12 Mac 2014

Benarkah TUDM Berjaya Mengesan Peawat MH370 ??.. #PrayForMH370


Pisau Kedah ada mendengar rungutan dari orang ramai yang marahkan kerajaan kononnya kerajaan menyembunyikan maklumat bahawa Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) telah dapat mengesan pesawat MH370 telah berpatah balik melalui radar kepunyaan TUDM.

Pisau Kedah berharap semua jangan salah faham apa yang di perkatakan Panglima Angkatan Tentera Udara (PTU), Tan Sri Rodzali Daud bahawa radar TUDM berjaya mengesan satu pesawat berkedudukan di barat laut Pulau Pinang kira-kira pada pukul 2.15 pagi di hari kejadian Pesawat MH370 di laporkan hilang.

Sebenarnya TUDM sememangnya dapat mengesan pesawat melalui radar kira-kira pada pukul 2.15 pagi hari yang sama.. Tetapi harus di ingat bahawa pesawat yang di kesan melalui radar TUDM tidak dapat kenal pasti apakah pesawat yang dikesan tersebut itu adalah pesawat MH370.

Di harap tak perlulah mempertikai kerja yang di lakukan kerajaan serta pihak keselamatan negara kerana mereka tidak boleh membuat keputusan terburu-buru sebelum mempunyai bukti yang sahih.

Sehingga sekarang masih belum ada bukti yang sahih di temui oleh Kerajaan serta beberapa negara yang datang menghulurkan bantuan kepada Malaysia..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mohon check sini..Flight selamat sampai di Beijing kalau berpandukan map Flightradar24 http://www.flightradar24.com/2014-03-08/21:53/12x/MAS370/2d9dd5b

Tanpa Nama berkata...

Yg buat keliru rasanya sbb stmt yg mengatakan bhwa radar pihak TUDM telah mengesan pesawat MH370 berpatah balik.. jika stmt tu kata radar TUDM ada mengesan satu isyarat yg mencadangkan sebuah pesawat (tidak tahu pesawat apa) telah berpatah balik dan setelah kejadian kehilangan MH370 dilapurkan pihak TUDM merasakan isyarat radar yg dikesan itu mungkin ada kaitan dgn pesawat MH370 dan ini telah dilapurkan & siasatan sedang dijalankan..

Baru org biasa faham & tak keliru...

Wallahuaklam..

Apapun..syabas & teruskan berusaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog