Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 17 Mac 2014

@chewmeifun Kecewa Dengan Tuduhan Jahat PR #PRKKajang #KajangMove


Calon BN, Datin Paduka Chew Mei Fun kecewa dengan tindakan Pakatan Rakyat (PR) terutamanya DAP yang menyebarkan maklumat palsu dalam kempen Pilihanraya Kecil (PRK) DUN Kajang mendakwa beliau akan menutup Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) jika dipilih rakyat pada PRK nanti.

Menurutnya, parti pembangkang mengambil pendekatan berkempen secara tidak sihat dan menuduhnya dengan perkara yang tidak berasas.
“Kita tidak pernah menyebut mahu menutup sekolah itu tetapi kita mengikut permintaan PIBG untuk pindahkan sekolah itu dari tapak 0.8 ekar kepada 6.3 ekar.

“Sekarang sekolah itu lebih besar, lebih kondusif dan sesuai untuk bilangan murid yang ramai dan kini telah pun dibuka semula dengan bilangan murid seramai 307 orang,” katanya ketika ditemui di pekarangan Masjid Jamek Bandar Kajang, semalam.
Mei Fun pada masa sama meminta semua pengundi Kajang tidak mempercayai dakwaan Sekolah-Sekolah Jenis Kebangsaan Cina akan ditutup jika beliau menang.

“Saya sendiri belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Bila mereka cakap saya akan tutup semua sekolah Cina memang tidak berasas. Orang ramai tidak akan percaya kerana latar belakang saya.
“Saya selalu mencari pendekatan atau cara untuk memperkuatkan lagi budaya Cina termasuk budaya lain, kerana kita harus wujudkan masyarakat yang harmoni dan muhibah,” katanya.

Mei Fun turut menyelar tindakan pihak yang sengaja menurunkan posternya sekali gus melabelkan perbuatan itu sebagai bukti kempen tidak sihat yang diamalkan PR.

“Tindakan itu memang tidak boleh diterima kerana kalau kita mahu bertanding kita kena bertanding secara sihat.

“Kalau tindakan ini diteruskan ia akan menjejaskan dan mencemarkan kempen,” katanya.

- See more at: http://www.selangorpress.com/?p=390#sthash.aOrwXZZH.dpuf

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Puiiiii Kecewa konon..Pirahhh..kau mengata org ..kau x ambik pusing ...pirahhhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog