Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 27 Mac 2014

@KhalidSamad Tunjukkan Kebodohan Bila Mempertikai Operasi SAR MH370


Tindakkan Khalid Samad menuntut supaya Kerajaan Malaysia meminta maaf di sebabkan lambat menghantar operasi mencari dan menyelamat (SAR) sememangnya langsung tidak masuk akal dan dilihat hanya berniat mempolitikkan isu MH370.

Semua kita sedia maklum bahawa pesawat MH370 di kesan kali terakhir oleh radar Jabatan Penerbangan Awam (DCA) pada pukul 1.30 pagi, 8 Mac, 120 batu nautika di timur perairan, Kota Baharu, Kelantan. Pada pukul 5.30 pagi, DCA telah menggerakkan operasi SAR setelah disahkan bahawa pesawat sememangnya telah hilang dari laluan menuju ke Bejing, China.

Sebanyak 15 Aset dari pelbagai agensi telah digerakkan pada pukul 5.30 pagi iaitu 4 jam selepas gagal dikesan.

Sebelum di sahkan MH370 sememangnya hilang dari laluannya, Khalid Samad ingat mudah ka nak gerakkan operasi SAR dengan sekelip mata sahaja sekiranya tidak tahu hala tuju operasi yang hendak di lakukan terlebih dahulu. Sebagaimana manusia yang hendak melakukan sesuatu dalam kehidupan sehariannya perlu ada peraturan, begitu jugalah untuk melakukan operasi SAR yang memerlukan peraturannya.

Khalid Samad oiii.. !!! "Nak melakukan operasi membuang air kecil dalam diri kita pun kena ikut peraturan satu persatu supaya tak basah seluar, sebegitu jugalah operasi SAR yang perlukan peraturan supaya operasi yang di lakukan tidak menampakkan DCA melakukan kerja yang bodoh".

Nak lakukan operasi SAR kena ada peraturan seperti kumpulkan segala data maklumat yang terperinci terlebih dahulu. Apabila data maklumat yang terperinci di perolehi maka ianya perlu di rujuk kepada pakar. Setelah pakar mengesahkan yang data maklumat terperinci itu adalah sah, barulah pasukan SAR di panggil untuk diberi taklimat bagi menjalankan operasi mengikut data maklumat yang telah disahkan dengan menggunakan kelengkapan yang bersesuaian.

Sekiranya setakat tahu nak kritik dan tahu nak pertikai saja apa yang dilakukan dalam operasi SAR tanpa ada ilmu pengetahuan tentang peraturan operasi SAR, lebih baik Khalid Samad dok diam-diam sajalah.. Nampak bodoh sangat bila orang tak tahu peraturan mengkritik dan mempertikai apa yang dia tak tahu.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau pandai sangat kenapa tak tolong cari. Bercakap adalah kerja yg paling senang.

Tanpa Nama berkata...

dia mmg pandai sbb tu selangor yg ptt ada mb pas tapi bg kat pkr....terlebih pandai.... sibuk nak komen..... shah alam air pun takde....
dah la tu kes denggi pun banyak.... itu pun tak seatle lg mau tunjuk pandai....tu semua bala tuhan bg kat selangor.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog