Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 24 Jun 2013

Memalukan !!! Tidak Mengiktirah Keputusan PRU13 Tapi Muka Tak Malu Angkat Sumpah Sebagai Anggota Dewan Rakyat.


Hari ini telah berlangsung majlis angkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat bagi tempoh sepenggal setelah keputusan PRU13 yang lalu berpihak kepada BN dengan memperolehi kemenangan di 133 kerusi parlimen dari 222 kerusi yang di pertandingkan.

Bagi ahli Parlimen BN, YAB Dato'Seri Najib Razak,Perdana Menteri Malysia mengetuai majlis angkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat. Manakala bagi Pihak Pakatan Haram pulak.. Si celaka Anwar Ibrahim mengetuai angkat Sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat.

Ternyata sikap segelintir pemimpin Pakatan Haram yang tidak mengiktiraf keputusan PRU 13 terutamanya si celaka Anwar Ibrahim hanyalah bersikap "HIPOKRIT" semata-mata apabila tetap juga mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat .

Yang lebih malang lagi adabila tindakan penyokong Pakatan Haram yang bersikap macam beruk di Himpunan Black 505 petang ahad yang lalu hanyalah sia-sia sahaja seolah-olah seperti di perbodohkan Anwar Ibrahim untuk kepentingan peribadinya.

Sehingga kini Anwar Ibrahim yang tidak mengiktiraf keputusan PRU13 yang lalu tidak dapat membuktikan berlakunya penipuan di dalam PRU13. Malahan dakwaan Anwar Ibrahim bahawa BN menggunakan 40,000 pengundi Bangla serta melakukan sabotaj Black Out langsung tidak di kemukakan petisyen di mahkamah bagi menunjukan berlakunya undian dari Bangla serta sabotaj Black Out.

Anwar Ibrahim mempunyai hak untuk failkan petisyen di atas dakwaan kononnya penipuan yang telah di lakukan BN serta SPR.. Tapi mengapa tidak menggunakan haknya sebaik yang mungkin ??

Mengapa pulak perlu mengarahkan penyokong Pakatan Haram turun ke jalan raya untuk melakukan huru-hara bagi memprotes keputusan PRU13 sekiranya mempunyai peluang untuk membantah dengan mengemukakan petisyen di mahkamah ?.

Mengapa pulak perlu Anwar Ibrahim serta segelintir individu pemimpin dalam Pakatan Haram yang tidak mengiktiraf keputusan PRU13 mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat kalau menganggap keputusan PRU13 tidak sah ?


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog