Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 13 Mac 2013

Gempar !!! Naib Ketua Wanita PKR Cabang Merbok Kena Tumbuk Dengan Ahli Parlimen ( PKR ) Merbok



Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din yang sebelum ini telah menyatakan bahawa Pakatan Rakyat tidak memerlukan undi masyarakat India, sekali lagi menimbulkan kontroversi dan kemarahan masyarakat setempat, khususnya masyarakat India. Ternyata, pengalaman lepas masih belum mampu mengajarnya.

Kejadian dilaporkan telah berlaku jam 9:45 malam pada 10 Mac lalu di bilik mesyuarat Pejabat Cabang PKR Merbok, Sungai Lalang, Sungai Petani melibatkan Ahli Parlimen Merbok itu dengan seorang Naib Ketua Wanita PKR Cabang Merbok. Naib Ketua Wanita PKR Cabang Merbok bernama Malika a/p Subramaniam tidak sahaja dipanggil HINDU PARIAH tetapi juga telah ditumbuk oleh Rashid Din.

Menurut sumber, kejadian berlaku semasa dalam sesi soal jawab. Tercetus pertengkaran dan perselisihan faham antara Malika dengan Rashid DIn. Malika tidak berpuas hati kerana enggan meminta maaf kepada Malika kerana beberapa isu selain gagal menjawab dan melayan semua usul yang dikemukakan. Rashid Din gagal mengawal perasaan, lantas cuba menumbuk muka Malika. Bagaimanapun, tumbukannya tersasar kerana Malika berjaya mengelak. Rashid Din bagaimanapun, cuba menumbuk lagi. Tumbukan kali kedua, masih tidak mengenai muka sebaliknya mengenai dada Malika, menyebabkan Malika terjatuh.

Apabila melihat Malika terjatuh, Rashid Din cuba menerkam tetapi ahli-ahli PKR yang lain di bilik mesyuarat tersebut, berjaya menangkap dan menghalang Rashid Din daripada terus mengerjakan Malika.

Pun begitu, Rashid Din terus menyeranah Malika sambil menggelarkan Malika sebagai HINDU PARIAH.

Mesyuarat tersebut kemudiannya dibatalkan. Malika sebaliknya membuat laporan polis pada jam 11:46 malam di Balai Polis Bedong.

Pergaduhan, tumbuk-menumbuk, malahan cubaan membunuh seperti yang melibatkan Xavier Jeyakumar di Selangor, bukanlah asing dalam mesyuarat PKR. Pada proses pemilihan jawatan penting pusat, ramai pemimpin PKR yang kecewa kerana telah KENA SAILANG oleh puak Azmin Ali, puak Nurul Izzah, puak Anwar Ibrahim, puak Khalid Ibrahim dan pelbagai puak lagi dalam PKR, membuat keputusan untuk keluar. Malah ada juga yang terus senyap sunyi kerana malu dengan apa yang berlaku dalam PKR.- Baca Seterusnya

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rashid Din ni mai dari celah bedah mana, tak kenai ponn, alih2 jadi mp merbok.. Ada sapa leh bg sejarah hidup si gedegoi ni? Ni muka tak turun padang ni, dlm parlimen pun tak nampak. Apa jasa dia kt org Merbok sepnjg 5 taun tu... Teringin nk tau ex mp aku ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog