Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Selasa, 5 Mac 2013

Info Lahad Datu : MNLF Yang Di Ketuai Nur Misuari Menghantar 10,000 Tentera Ke Sabah ?? #Pray4Sabah




Dalam kenyataan terbaru pihak MNLF yang di ketuai Nur Misuari, pihak MNLF telah menghantar 10,000 tentera berbangsa Tausug dari Basilan, Sulu dan Tawi-Tawi bagi membantu membantu Rejim Lanun Sulu yang di ketuai Jamalul Kiram III setelah pihak Keselamatan Malaysia melancar serangan besar-besaran pagi tadi bagi mempertahankan kedaulatan Malaysia.

Pihak MNLF juga mengatakan tentera yang di hantar kini sedang mara untuk memasuki perairan Sabah bagi menyerang pihak Keselamatan Malaysia yang kini sedang mempertahankan Sabah.

Kenyataan dari pihak MNLF di petik dari portal berita Filipina, Inquirer Global Nation petang tadi.



Thousands of Tausug from Basilan, Sulu and Tawi-Tawi have sailed to Sabah to reinforce members of the so-called royal army of the sultanate of Sulu who are fighting it out with Malaysian security forces, a Moro National Liberation Front official said Tuesday. 
“We can no longer prevent our people. We are hurt and many of our people, even the non-combatants, are going to Sabah to help the sultanate,” Habib Hashim Mudjahab, chair of the MNLF’s Islamic Council Committee, told the Philippine Daily Inquirer by phone. 
Acting Gov. Mujib Hataman of the Autonomous Region in Muslim Mindanao also denied receiving reports about reinforcements for the “Royal Army.” 
Mudjahab said at least 10,000 Tausug from Basilan, Sulu, Tawi-Tawi and Zamboanga on Monday night started to reinforce the followers of Sultan Jamalul Kiram III now holed up in a coastal village in Sabah via the Philippines’ so-called “southern backdoor,” a route regular traders are familiar with. 
He said the reinforcements “sailed in small numbers so they can easily penetrate Sabah unnoticed.

Di harapkan apa yang di perkatakan portal berita Filipina ini hanya satu bentuk provokasi dari pihak MNLF dan bukannya satu perkara yang benar-benar berlaku.

Apa-apa pun kita sebagai rakyat Malaysia haruslah akan sentiasa mendoakan semoga Allah S.W.T melindungi  anggota Keselamatan Malaysia di dalam mempertahankan kedaulatan Malaysia dari di cabul pihak luar.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog