Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Sabtu, 9 Mac 2013

Kantoi !!! Dalang Sebenar Azizan Razak Di Boikot Sudah Di Kenal Pasti



Kesian Azizan Razak apabila terpaksa berhadapan dengan permasalahan yang cukup kritikal mungkin ianya bakal menamatkan riwayat politik Azizan Razak di Kedah setelah 11 Dun yang di kuasai PAS bersama barisan Dewan Ulama PAS Kedah secara terang-terang mendesak supaya Azizan Razak melepaskan Jawatannya sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah kerana gagal menguruskan permasalahan dalaman parti.

Dewan Ulama PAS Kedah mendesak Azizan Razak letak jawatan sebagai
Pesuruhjaya PAS Kedah

Sebenar permasalahan dalaman parti PAS yang membawa kepada desakan Azizan Razak melepaskan jawatan bukan saja baru berlaku seperti yang kita dapat lihat secara terang-terang sejak kebelangan ini. 

Pergerakan untuk menjatuhkan Azizan Razak sebenarnya sudah lama berlaku dan ianya merupakan gerakan yang di tunjangi oleh musuh ketat Azizan Razak didalam PAS iaitu Phahrolrazi Zawawi, Adun Pengkalan Kundur yang juga merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS 1 Kedah. Ismail Salleh, Adun Alor Mengkudu yang juga merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS 2 Kedah dan juga Nasir Mustafa, Adun Kubang Rotan.

Sekiranya kita singkap balik sejarah. Pada February 2012, Phahrolrazi bersama Ismail Salleh telah menolak lantikan semula sebagai EXCO Kerajaan Negeri oleh Azizan Razak dengan alasan antara mereka dan Azizan Razak tak ada kesefahaman langsung dalam pentadbiran Kerajaan Negeri sehinggakan PAS Pusat terpaksa masuk campur urusan PAS Negeri dengan mengwujudkan satu Jawatankuasa Pemandu bagi mengatasi masalah tersebut dan akhirnya kedua-dua mangkuk ayun tu menerima kembali lantikan sebagai EXCO atas nasihat PAS Pusat.

Selepas itu, demi mahu menyelamatkan maruah Kerajaan Negeri, PAS Kedah telah membuat lakonan bahawa permasalahan yang berlaku telah selesai selepas kedua-dua mangkuk ayun tu menerima kembali jawatan EXCO.

Sebenarnya permasalahan itu tak pernah selesai pun sepertimana yang di dakwa puak-puak PAS Kedah. Permasalahan itu hanya reda buat seketika saja umpama " Api Dalam Sekam " diluar nampak biasa saja tetapi didalamnya api lagi masih membara.

Walau bagaimana pun pergerakan menjatuhkan Azizan Razak tetap di teruskan di perinkat akar umbi dan Dewan Ulama PAS Kedah oleh penentang-penentang Azizan Razak didalam PAS secara rahsia. Bagi Azizan Razak pula, dia juga mempunyai percaturan politiknya tersendiri apabila mengetahui bahawa ada gerakan untuk menjatuhkannya di akar umbi.

Sebagai seorang yang memegang jawatan Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Razak merupakan orang yang bertanggungjawap memegang kunci pencalonan PAS di kawasan DUN Kedah. 

Di sebalik jawatannya itu, Azizan Razak berhak menentukan siapa yang bertanding di kawasan-kawasan DUN di Negeri Kedah ini mewakili PAS Kedah. Sebab itulah Azizan Razak tidak merasa hairan dan gentar dengan gerakan untuk menjatuhkannya di akar umbi kerana nama-nama individu yang mengatur gerakan menjatuhkannya telah di singkirkan dari menjadi calon PRU13 secara diam-diam oleh Azizan Razak.

Percaturan itu di buat secara diam-diam kerana bimbangkan pihak terbabit akan bangkit memberontak terlebih awal dari pembubaran DUN Kedah sekiranya mengetahui percaturannya itu.

Tapi sayang percaturan Azizan Razak untuk singkirkan individu yang cuba menjatuhkannya itu sebenarnya telah didedahkan oleh salah seorang orang kepercayaan Azizan Razak iaitu, Zulkifli Yahya yang memegang jawatan sebagai Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah.

Zulkifli Yahya atau lebih mesra di gelar Zul Ya telah mendedahkan di laman Facebooknya bahawa Ismail Salleh, salah seorang dari individu dalam pergerakan yang mahu menjatuhkan Azizan Razak telah di singkirkan nama sebagai calon PRU 13 ini dan memadam kembali setelah menyedari tindakannya mendedahkan maklumat berkenaan di dalam laman facebooknya bakal mendatang pergolakan besar kepada PAS Kedah.





Ternyata ianya benar-benar telah membuat PAS Kedah berhadapan dengan pergolakan besar apabila penyokong Ismail Salleh menyedari posting dalam laman facebook Zul Ya sebelum Zul Ya sempat memadamnya kembali.

Sudah jelas dan terang Zul Ya merupakan Individu yang sepatutnya di persalahkan di sebalik pergolakan besar yang melanda PAS Kedah sekarang ni.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog