Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Ahad, 9 Februari 2014

Gambar-Gambar Di Sekitar "Mahabbatul Rasul, Kedah Berselawat" 40 Ribu Hadirin Walau Di Sabotaj #KedahAmanMakmur #HanyaDiKedah



Syukur Alhamdulillah apabila program "Mahabbatul Rasul, Kedah Berselawat" mampu menghimpunkan lebih kurang 40,000 umat Islam negeri Kedah di Stadium Darul Aman kelmarin walaupun bermacam-macam gambaran buruk bagi mewujudkan persepsi negatif telah di lakukan bagi menggagalkan program berkenaan.

Yang agak menyedihkan apabila persepsi negatif telah  di lakukan pihak yang menyatakan parti merekalah yang memperjuangkan Islam (Klik Sini).

Malahan ada juga dari pihak parti yang kononnya memperjuangkan Islam mendakwa program berkenaan telah di taja oleh syarikat judi.. Astaghfirullah...


Semalam Pisau Kedah telah menghubungi rakan Pisau Kedah yang mengajar di satu Maahad Tahfiz di kawasan Baling bagi mendapat kepastian setelah desas desus mengatakan Maahad Tahfiz terbabit pada mulanya bersetuju menghantar pelajarnya bagi menyemarakkan lagi program berkenaan tapi telah di halang disaat-saat akhir. Beliau memberitahu  "Ya.. ada tekanan dari pihak politik yang mengarahkan jangan sertai program berkenaan".

Menurut sahabat Pisau Kedah.. Pihak yang memberi tekanan itu mendakwa program berkenaan tak ikhlas dan hanyalah untuk kepentingan politik UMNO dan Menteri Besar Kedah, YAB Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Sebenarnya mereka yang membuat persepsi negatif bagi cubaan sabotaj program berkenaan terlupa bahawa Allah S.W.T lebih maha mengetahui dan maha mengadili.

Bersyukur ke hadrat Allah S.W.T walaupun bermacam cubaan dilakukan untuk sabotaj program berkenaan.. Kerajaan Negeri mampu menghimpunkan lebih kurang 40,000 umat Islam Kedah tanpa mengira latar belakang politik.

Gambar-gambar di sekitar sambutan Mahabbatul Rasul, Kedah Berselawat.


MB Kedah, YAB Datuk Seri Mukhriz Mahathir mengetuai kontinjen Kakitangan Wisma Darulaman.


Kontijen Kakitangan Wisma Darulaman belarak
bersama MB Kedah dari Wisma Darulaman sehingga
ke Stadium Darul Aman.























1 ulasan:

Zansala berkata...

Alahamdulilah.. kerja2 syaitan PAS gagal merosakkan majlis zikrullah Kedah Berselawat..

Syaitan2 besar PAS amat gelisah seperti iblis yg dibacakan ayat2 Allah.. mereka akan cari segala bahan utk fitnah.. tp mereka lupa Allah akan azab mereka..

MB Kedah boleh join program ini sejak petang berarak bersama EXCO, para ulama dan rakyat jelata di panas petang.. disambung pula ke malam hari sehingga pukul 11.30mlm..

Jrg sgt ada pemimpin mau lepak mcm tu.. Nik Najis pun dtg utk tnjuk hebat shj.. bg ceramah dan blah.. ini dia datang bukn bg ceramah tp join majlis.. SYABAS DATO SERI dan DATIN SERI serta terima kasih banyak pd Dato Mufti Kedah yg menjadi penggerak progarm Islami d Kedah..

Alhamdulillah.. syaitan2 PAS skrg tgh pikir utk fitnah apa pulak..

program agama dibawah kuasa Jabatan Mufti xde munafik mcm PAS nk pakai duit HARAM.. spt PAS jamu arak semasa PRU di Baling dulu!

PAS laknatullah.
PAS laknatullah.
PAS laknatullah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog