Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 6 Februari 2014

"Cabar @MukhrizMahathir" @MahfuzOmar Selak Kain Sendiri #HanyaDiKedah #KedahAmanMakmur



Siapa kata tak pernah berlaku penyelewengan atau salah urus tadbir ketika PAS menerajui Kerajaan Negeri Kedah ?.

Di Sebalik Mahfuz mendesak YAB Datuk Seri Mukhriz Mahathir agar mendedahkan Segala penyelewengan yang berlaku di Kedah semasa zaman pentadbiran PAS.. Apakah Mahfuz telah melupakan peristiwa bagaimana projek pembinaan KUIN yang diberikan oleh anak syarikat kerajaan negeri Kedah, Bina Darulaman Berhad (BDB) kepada syarikat IJM secara DIRET NEGO/PROJEK AWARD ?

Agak pelik apabila satu projek diberikan secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD sedangkan PAS sendiri semasa mentadbir Kerajaan Negeri Kedah menyatakan pendirian mereka bahawa setiap projek semestinya perlu melalui sistem TENDER yang lebih telus.

Apakah projek yang diberikan BDB kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD merupakan projek yang mengamalkan sistem BARTER diantara IJM dan pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah ketika itu ?

Apakah keuntungan yang diperolehi Kerajaan Negeri sehinggakan projek pembinaan KUIN diberikan secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD ?.

Pisau Kedah yakin bahawa Mahfuz tidak pernah melupakan peristiwa projek pembinaan KUIN yang diberikan BDB kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD kerana ketika peristiwa itu berlaku, Mahfuz masih menjadi Pengerusi Kedah Sato (Anak Syarikat BDB).

Akibat projek pembinaan KUIN yang pada mula diberikan kepada Kedah Sato yang dipengerusikan Mahfuz di tarik balik oleh BDB dan diberikan kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD ianya telah menyebabkan Mahfuz naik berang dengan apa yang berlaku. Perhubungan di antara Mahfuz dan Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Razak telah menjadi renggang akibat peristiwa terbabit dan Mahfuz telah mengambil tindakkan meletak jawatannya serta merta sebagai Pengerusi Kedah Sato.

Tak perlu la Mahfuz hendak mendabit dada kononnya tidak pernah berlaku penyelewengan atau salah urus tadbir semasa PAS menjadi pentadbir Kerajaan Negeri Kedah. Mahfuz sendiri yang melompat kepanasan dan meroyan sehinggakan kain yang menutup kemaluan PAS terselak dan terdedah kepada orang ramai ketika itu.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog