Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 7 Februari 2014

Panas !!! Bekas Setpol Dan Bekas Pengarah Dari PAS Di Saman RM 10 Juta #HanyaDiKedah #KedahAmanMakmur



Apa ... Bekas Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah merangkap Blogger Tua PAS dan penulis Harakah wilayah Utara, Zulkifli Yahya (Zul Ya) dan bekas Setiausaha Politik Allahyarham Ustaz Azizan Razak, Sanusi Md Nor telah di saman oleh ahli perniagaan Datuk Abdul Manaf Abdul Hamid, pemilik syarikat MAS Incoprated Ltd sebanyak RM10 Juta..?

Mungkin semua nak tahu kenapa Zul Ya dan Sanusi Md Nor di saman oleh ahli perniagaan terbabit.

Saman di kenakan terhadap Zul Ya dan Sanusi Md Nor setelah kedua-dua ekoq mangkuk ayun terbabit bertindak menuduh ahli peniagaan itu sebagai juara putar alam dan penyeleweng berkaitan kegagalan usaha sama projek pembalakan PMBKed dan MAS Incorporated  di Papua New Guinea (PNG).

Dalam laporan ketua audit negara 2011 telah menyatakan sebuah agensi dibawah Menteri Besar Kedah, Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBked) telah mengalami kerugian RM13.49 juta setelah pegawai-pegawai agensi terbabit menamatkan pelaburan pembalakan di PNG.

Untuk menutup kelemahan urustadbir didalam PMBked setelah mengalami kerugian besar didalam projek pembalakan terbabit maka kedua-dua ekoq mangkuk ayun terbabit dengan membuta tuli menunding jari kepada ahli perniagaan terbabit yang menyebabkan PMBked menanggung kerugian besar.



Pisau Kedah :-

Harap Zul Ya dengan Sanusi harap bersabar banyak la sebab dari maklumat yang diperolehi kes terbabit agak sukar untuk Zul Ya dan Sanusi menang. Ahli Perniagaan terbabit mempunyai dokumen perjanjian yang kukuh untuk mendakwa Zul Ya dan Sanusi membuat tuduhan tak berasas.



.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog