Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 17 Februari 2014

Panas !!! Ketua Penerangan PAS Kedah Bogelkan Diri Sendiri Bila Pertikai Pembelian 10 Buah Proton Perdana .


Ha...ha.. Isu Proton Perdana edisi baharu yang bakal menggantikan kereta rasmi Kerajaan Negeri Kedah, Toyota Camru pun dijadikan isu oleh bekas Setpol atau Ketua Penerangan PAS Kedah, Sanusi Md Nor.

Untuk pengetahuan semua.. Semenjak Kerajaan Negeri Kedah berubah tampok pentadbiran selepas PRU13 yang lalu, bekas-bekas EXCO Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS memohon kereta Toyota Camry yang digunakan mereka semasa menjadi EXCO Kerajaan Negeri dijual kepada mereka.

Sekiranya kereta Toyota Camry terbabit dijualkan kepada bekas EXCO ianya sudah mampu menampung lebih dari setenggah kos pembelian Proton Perdana edisi baharu dengan tawaran harga murah dan tanpa dikenakan cukai.

Harus di ingat Semasa pentadbiran PAS di Kedah sebelum PRU13 (2010) .. PAS telah menggunakan duit kerajaan Negeri dengan banyak untuk membeli 10 biji kenderaan mewah untuk kegunaan wakil rakyat PAS serta pegawai kanan ketika itu. Kenderaan mewah tersebut terdiri dari sebuah kereta mewah Mercedez Benz S350 untuk kegunaan MB ketika itu, 5 buah kereta jenis Toyota Camry untuk kegunaan EXCO serta 4 buah kenderaan SUV Toyota Fortuner untuk kegunaan pegawai kanan MB.

Kalau dulu PAS engan dedahkan kos pembelian kesemua 10 buah kenderaan mewah yang dibeli, kenapa sekarang PAS hendak desak Kerajaan sekarang dedahkan pulak kos yang digunakan untuk membeli Proton Perdana Baharu.?. 

Pisau Kedah yakin kos yang digunakan PAS untuk membeli sebuah Merc S350 sahaja (tidak termasuk 9 buah yang lain) sudah mampu membeli lebih dari 5 buah kereta Proton Perdana model Baharu. Sekiranya ketika ini dijual kesemua 10 buah kenderaan yang dibeli zaman PAS dengan harga SECOND HAND sekali pun.. Kesemua duit tersebut mampu digunakan membeli 10 buah Proton Perdana Baharu tanpa perlu Kerajaan Negeri mengeluarkan kos tambahan.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog