Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 13 Februari 2014

Tu Dia !!! Pemimpin PAS Pulau Pinang Hanya Mampu Redha Dengan Pesta Maksiat

Konsert di Pengkalan Weld pada 15 Februari ini menjadi tanda tanya berikutan memaparkan imej wanita separuh bogel
GEORGETOWN - Tahun lalu negeri ini digemparkan dengan konsert arak bernilai RM4 juta di tepi pantai di Batu Ferringhi.

Kini sekali lagi orang ramai heboh memperkatakan mengenai parti muzik berserta tarian separuh bogel yang akan diadakan di Pengkalan Weld.

Pengendali laman facebook Kelab Melayu Pulau Pinang yang dikenali sebagai Azim berkata, beliau menerima maklumat mengenai acara berkenaan melalui rakannya.

Menurutnya, daripada sumber, program tersebut mendapat perhatian ramai bersempena dengan sambutan  Hari Kekasih.

“Kenapa masih ada program sebegini dan hairannya kenapa ia boleh diluluskan oleh pihak yang bertanggungjawab,” katanya.

Sementara itu, penduduk, Noor Hayati Mat Amin berkata, acara maksiat seperti itu hanya mendatangkan kesan negatif kepada masyarakat.

“Kalau mereka kata ia adalah program muzik dan seronok-seronok sahaja, kenapa ada gambar tertera perempuan berbikini, jadi ia sengaja mahu tarik perhatian orang ramai.

“Setahu saya di laman web dan laman sosial, sudah ramai yang berkongsi program ini,” katanya.

Bagi Setiausaha Persatuan Muka Buku Pulau Pinang, Farhan Abdul Wafi, dipercayai program itu diadakan secara tertutup dan mengenakan bayaran RM50 dan ke atas.

Menurutnya, walaupun begitu, dia berharap pihak berkenaan dapat memantau isu itu bagi mengelakkan orang Islam daripada turut terlibat.

“Tapi daripada kain rentang yang dibaca anehnya nama pemuzik atau penganjurnya di situ seperti nama Melayu tetapi di sebelahnya gambar perempuan berbikini.

“Jadi ini adalah sesuatu yang amat membimbangkan, kalau boleh pada kami janganlah dipuja aktiviti atau program maksiat sebegini, kita di negara Islam jadi kebanyakan program perlu diselaraskan sama seperti kita duduk di negara Islam,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Gantian Tetap Kesihatan Awam dan Perlesenan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong berkata, pesta muzik berbikini yang dijangka akan berlangsung pada hujung minggu ini boleh dijalankan jika ia berada di dalam premis.

“Sekiranya premis berkenaan sudahpun berlesen, jadi tidak ada masalah sekiranya mereka ingin adakan aktiviti dalam premis berkenaan, namun jika di luar mungkin ia menjadi kesalahan,” katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun dari segi moral dan perlakuan sepanjang program berkenaan adalah bawah tanggungjawab polis.

“Tidak kiralah mereka berbikini atau sebagainya, kami tidak boleh mengambil tindakan atas apa perbuatan yang dilakukan melainkan pihak polis sahaja,” katanya.

Dalam pada itu, Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Datuk Salleh Man melahirkan rasa kecewa jika ada orang Islam ataupun Melayu yang terlibat dengan mana-mana program maksiat. .(PAS Penang setakat hanya mampu merasa kecewa)

Beliau berkata demikian setelah ditanya mengenai pesta muzik berbikini yang akan dijalankan di Pengkalan Weld pada 15 Februari ini.

Tertera melalui poster iklan yang tersebar luas melalui laman sosial itu juga turut disertai pemuzik berbangsa Melayu.

Salleh berkata, beliau berharap supaya umat Islam di negeri ini mahupun kawasan utara khasnya tidak terpengaruh dengan aktiviti sedemikian.

“Kalau boleh tak usahlah diadakan program yang melalaikan ini dan melampau sehingga mempamerkan pakaian bikini.

“Tambahan lagi orang pada masa kini sibuk dengan Valentines Day, sebaiknya umat Islam elakkan kerana ia sambutan yang merosakkan akidah kita,” katanya. -SH-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mlayu pas tukang aminn.... x paa

Unknown berkata...

Sahabat karib PAS ...tk pe..pejam mata je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog