Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 22 Mac 2013

Hot Info !!! Utara Tanah Air Bakal Bergolak Seperti Lahad Datu ???



Sebelum ini kita tak pernah sedar atau terfikir Sabah (Lahad Datu) akan diceroboh oleh militan Sulu yang mengaku tentera dari Kesultanan Sulu. Malah kita tidak pernah menyangka akan Lahad Datu menjadi zon perang dan ada anggota keselamatan yang akan tewas.

Semua ini ada cerita disebalik cerita, konspirasi bertindan yang menguntungkan pihak pembangkang. Ada maklumat yang mengatakan, kumpulan penceroboh tersebut sebenarnya menunggu parlimen Malaysia untuk dibubarkan dahulu, kemudian barulah mereka menyerang.

Akan tetapi mereka gagal, apabila parlimen masih tidak dibubarkan dan kehadiran mereka yang bersenjata dapat dikesan oleh anggota keselamatan.

Kemudian terjadilah krisis di Lahad Datu, berpanjangan sampailah sekarang.

Semua ini berpunca apabila Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang Malaysia secara sulit bertemu dengan Nur Misuari. Buktinya gambar dibawah,

Selepas dua bulan pertemuan tersebut, tentera MNLF yang diketuai oleh Misuari, menceroboh masuk ke Sabah sambil mengaku mereka pulang ke tanah air mereka sendiri. Bila disoal kenapa, mereka kata ada 'orang dalam' negara kita yang offer Sabah menjadi tanah Sultan Sulu. 

Siapa yang offer tu?

Kemudian, ada laporan yang mengatakan Anwar Ibrahim ke Selatan Thai untuk berjumpa dengan kumpulan militan disana pula. Apakah dia merancang benda yang sama?

Jikalau militan Filipina sudah menceroboh kita, apakah selepas ini kita menanti satu lagi kumpulan militan dari Selatan Thai, menyerang Kedah atau Kelantan?

Sama-samalah kita berdoa! - Kedah Ke KL

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog