Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 29 Mac 2013

Memalukan !!! PAS Kedah Kantoi Menipu Di Dalam Membina Rumah Allah #SaveKedah

Tak tau la pejuangan Islam apakah yang di bawa PAS Kedah ni sehinggakan dalam pembinaan Rumah Allah pun nak di tipu supaya mendapat keuntungan politik di PRU 13 ini..

Pisau Kedah tidak terkejut dengan tindakan PAS Kedah menipu di dalam pembinaan rumah Allah kerana sekarang ini PAS sanggup melakukan apa-apa saja termasuklah mengadaikan Kalimah Allah demi mahukan keuntungan politik secara mudah.



Apa yang anda dapat tengok dalam gambar di atas adalah sebuah Masjid di Taman Peruda, Sungai Petani yang baru saja di serahkan ICU Negeri Kedah kepada Majlis Agama Islam Kedah ( MAIK ) pada 04 Mac 2013 yang lalu dan akan di gunakan secara rasminya pada hari ini

Masjid Taman Peruda merupakan salah sebuah dari 22 Masjid baru di bina di Kedah yang kononnya dalam 12 dari 22 buah masjid termasuklah Masjid Taman Peruda merupakan hasil kejayaan PAS Kedah mentadbir Kedah selama 5 tahun.




Menurut salah seorang Jawatankuasa Masjid berkenaan yang Pisau Kedah lihat agak pro kepada Pakatan Haram tidak menyangka PAS Kedah sanggup menipu di dalam pembinaan Masjid. Pemimpin Pakatan Haram peringkat Kawasan atau Negeri langsung tidak pernah tampil diri di dalam usaha masyarakat setempat mencari sumbangan membina Masjid sehinggalah beberapa jawatankuasa yang di lantik membuat keputusan memohon bantuan dari Kerajaan Pusat.

Dari maklumat yang Pisau Kedah perolehi. Kos keseluruhan pembinaan Masjid berkenaan adalah RM 3.2 Juta. Kerajaan Pusat melalui ICU Negeri Kedah telah menyalurkan peruntukkan sebanyak RM 2.5 Juta setelah di pohon. Bakinya adalah duit derma dari anak khairah serta dermawan sebelum mendapat peruntukan dari Kerajaan Pusat



Selain memiliki reka bentuk yang menarik, Masjid yang di bina 2 tingkat ini juga mempunyai satu dewan serba guna yang mampu  memuatkan 500 orang dalam satu-satu masa.




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

I'm getting tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Feel free to visit my blog post: elektronisk cigaret

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog