Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Sabtu, 15 Februari 2014

Pilu !!! Melayu Penang Terpaksa Melutut Mohon Simpati @CMLIMGUANENG #DapRasis


Tersentuh hati Pisau Kedah apabila membaca artikel yang di terbitkan oleh blogger Dr Novandri tentang Melayu terpaksa melutut meminta belas kasihan kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ternyata impian DAP selama ini yang mahu Melayu melutut menyembah mereka tercapai.

Tiada kata-kata yang dapat menerangkan betapa pilunya hati kita apabila melihat foto di bawah. Seorang lelaki melutut meminta belas kesihan kerajaan DAP Pulau Pinang supaya membantu beliau dan rakan-rakan beliau yang membuat demo di Komtar, Pulau Pinang.


Isunya ialah kira-kira 10 orang yang mewakili kumpulan pembeli pangsapuri Centrio Avenue membuat demo di pusat pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di Komtar.

Mereka berkumpul bagi menuntut Ketua Menteri, Lim Guan Eng sendiri campur tangan menyelesaikan masalah mereka dengan pemaju perumahan tersebut. Mereka tidak berpuas hati kerana merasakan diri mereka telah ditipu. Ini kerana rumah mampu milik yang ditawarkan kepada mereka ialah RM72,500.

Tetapi apabila surat tawaran yang diterima itu bukannya menawarkan rumah berharga RM72,500 tetapi RM165,500 !

Dan apabila isu ini panas dibangkitkan oleh pihak media, pihak kerajaan DAP Pulau Pinang mengeluarkan kenyataan yang amat memualkan.

Kerajaan Negeri sekali lagi memanggil pemaju Centrio Aveneu untuk memberi penjelasan mengenai rungutan kira-kira 20 pembeli yang terpaksa membayar antara RM160,000 hingga RM180,000 bagi seunit rumah kos sederhana rendah di dua blok pangsapuri 31 tingkat dekat Bukit Gambir, Batu Uban.  
Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan, Jagdeep Singh Deo (gambar) berkata, rumah-rumah kos sederhana rendah itu sepatutnya dijual dengan harga RM72,500 seunit, sebagaimana digariskan oleh Kerajaan Negeri.... 

.... Jagdeep berkata, isu tersebut sepatutnya tidak berbangkit lagi kerana pemaju sebelum ini telahpun bersetuju dengan pendirian Kerajaan Negeri dalam pertemuan tertutup kedua-dua pihak pada 6 dan 12 Januari lepas. 
Rupa-rupanya, kerajaan DAP Pulau Pinang telah berbincang secara tertutup sebanyak dua kali (6 dan 12 Januari) dengan pemaju. Dan sekarang, mahu buat satu lagi perjumpaan ??

Berapa kali mahu berjumpa daa !!

Dan jika Guan Eng dan kerajaan DAP Pulau Pinang benar-benar cekap, tidak perlu sampai berkali-kali mesyuarat. Betul tak?

Tidak perlu rakyat Pulau Pinang berdemo dan ada yang melutut minta tolong jika isu ini dapat ditangani dengan baik oleh Guan Eng DAP.

Tetapi...lihatlah apa yang berlaku. Inikah cara pentadbiran Lim Guan Eng di Pulau Pinang?

Sungguh memalukan sekali !

Dan jika sudah dibuat mesyuarat sebanyak 2 kali sebelum ini, kenapa keputusan mesyuarat tidak diberitahu kepada pembeli-pembeli tersebut?
Baca Selanjutnya

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hope will not happen in other state.

Tanpa Nama berkata...

Di Pulau Pinang ni ada melayu jadi barua hanya disaji dengan roti canai dan nasi lemak, murahnya harga diri barua itu, Cina kutuk kerajaan dia pun kutuk juga kadang-kadang terover sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog