Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 20 Februari 2013

Demi Keuntungan Politik. Puak PAS Tak Kisah Harun Taib Di Perlekehkan DAP



Hari demi hari. DAP terus memperlekehkan Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib yang bertegas tidak membenarkan penggunaan Kalimah Allah di guna pakai di dalam Bible versi Bahasa Melayu sepertimana yang telah dituntut Lim Guan Eng beberapa bulan yang lalu.

Sebelum ini kita melihat bagaimana Harun Taib telah di perlekehkan Pengerusi Parti DAP, Karpal Singh yang bertegas mendesak supaya Harun Taib akur dengan keputusan yang telah di buat Hadi Awang ketika mensyuarat majlis presiden Pakatan Haram dengan membenarkan penggunaan Kalimah Allah di dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Terbaru pulak, Harun Taib telah di perlekehkan oleh Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke yang mendakwa Harun Taib tidak layak mewakili pandangan PAS Pusat di dalam isu berbangkit tuntutan penggunaan Kalimah Allah oleh bukan muslim di dalam Bible versi Bahasa Melayu.
 
SHAH ALAM: DAP hari ini menyifatkan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib sebagai pemimpin biasa yang tidak mewakili pandangan PAS Pusat bersabit isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan muslim.

Setiausaha Organisasasi DAP, Anthony Loke berkata tidak timbul soal parti itu perlu mempertahankan Pengerusi parti Karpal Singh yang dibidas oleh Harun bersabit isu berkenaan.


"Harun Taib itu seorang pemimpin (PAS) sahaja. Dia bukannya mewakili kepimpinan pusat PAS. Dalam Pakatan Rakyat kita ada kerangka majlis kepimpinan kita.


"Dalam pimpinan Pakatan Rakyat kita ada Presiden PAS sendiri," katanya ketika dihubungi Antarapos.


Loke turut mengecam akhbar Utusan Malaysia hari ini yang memetik Harun sebagai membidas Pengerusi DAP, Karpal Singh sebagai 'tidak tahu apa-apa' tentang PAS dan kehabisan modal untuk terus mengetengahkan isu penggunaan kalimah Allah.


Harun mengkritik Karpal kerana mendesak Majlis Syura menarik balik ketetapan melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan God dalam Bible Bahasa Melayu.


Karpal berkata Majlis Syura harus seiring dengan pendirian Pakatan Rakyat pada 8 Januari lalu. Pendirian itu berpaksi kepada kenyataan umum Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa kalimah Allah boleh diguna oleh bukan Muslim asalkan tidak menghina Islam.


Pada 13 Januari, Majlis Syura menjelaskan kalimah Allah boleh diguna dalam pertuturan oleh bukan Muslim tetapi tidak boleh dikaitkan dengan God agama Kristian yang mempercayai Tuhan dalam tiga bentuk.


Anthony berkata DAP tidak akan membuat sesuatu pendirian hanya berpandukan laporan Utusan Malaysia.


"Bukan tak mahu ambil (pendirian Harun Taib) tapi kita sendiri tidak tahu sejauh mana betul atau tidak laporan Utusan.


"Selalunya Utusan buat putar belit sahaja," katanya lagi. -Antarapos

Pisau Kedah :-

Sehingga ke hari ini. belum ada seorang pun dari kalangan pemimpin pemuda PAS ada teloq untuk tampil diri mempertahankan Harun Taib yang di perlekehkan pemimpin DAP. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog