Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 28 Februari 2013

Pehhh...Janji Manifesto PRU 13 Yang Lawak Gila #ManifestoBukanJanji



Memang lawak gila sampai keluaq ayaq mata bila Pisau Kedah membaca satu blog kreatif yang menulis tentang Janji Manifestor PRU 13.

Janji tersebut kononnya di lakukan bagi meraih undi supaya rakyat Malaysia menyokong satu parti yang Pisau Kedah tak tau adakah wujud di Malaysia ini. Parti tersebut di beri nama PARTI MONYET MALAYSIA.. hahahahahhhaa....


Jom kita baca janji Manifesto PRU13 bagi Parti Monyet Malaysia di bawah ni.. memang terbaik la..


Janji kami.

Sekiranya kami menang PU13, kami berjanji :



Harga minyak


Harga minyak akan turun. Mulai Julai 2013, harga minyak kelapa, minyak lintah, minyak bijan dan minyak gamat akan kami turunkan 50peratus. Minyak ikan minyak rambut, minyak senyonyong, minyak urut dan minyak wangi akan kami turunkan 25%. Minyak pelincir jenama Vaseline serta minyak cap kapak akan kami bagi percuma kepada rakyat.


Harga kereta


Harga kereta akan turun. Mulai Disember 2013, keretapi, kereta lembu dan kereta remote control akan kami turunkan 50%. Harga kereta mayat tak turun.


Skim AES


Skim Automated Enforcement System (AES) sedia ada akan dimansuhkan dan diganti dengan system AES (Animal Enforcement System) yang baru. Monyet dan kucing akan digunakan untuk menangkap pemandu yang laju atau yang tidak mematuhi arahan lalulintas.


Pendidikan percuma


Pendidikan percuma akan diberikan kepada rakyat untuk mempelajari bidang-bidang berikut (1) permainan computer (2) tatacara menggunakan Facebook and Twitter (3) mengumpat (4) menggoreng cekodok pisang dan (5) main layang-layang. Pendidikan asas (menulis, membaca dan mengira) percuma akan juga diberi kepada semua Ahli Parlimen dn Ahli Dewan Undangan Negeri.


Skim makanan percuma


Setiap rakyat Malaysia akan menikmati roti canai dan teh tarik percuma lima kali seminggu. dan telur setengah masak dua kali seminggu. 1000 kedai mamak 1Malaysia akan ditubuhkan untuk memberikan perkhidmatan roti canai, teh tarik dan telur setengah masak percuma.


Skim Perubatan


Skim Amalan Kesihatan Insan Tersayang (Skim 1SAKIT) akan diperkenalkan di seluruh negara. Masalah kekurangan doktor pakar serta peralatan moden akan kami atasi dengan menggunakan bomoh dan pawang. Ubat-ubat yang boleh menyembuhkan segala penyakit seperti minyak cap kapak dan air zam zam akan diberikan secara percuma di semua hospital kerajaan.


Kesejahteraan Lelaki


Masalah rambut gugur serta mati pucuk di kalangan semua lelaki di Malaysia akan kami selesaikan.


MBMMBI


Kami akan memartabatkan Bahasa Malaysia dan memperkukuhkan bahasa Inggeris. Selain daripada ini, untuk membalas budi pekerja-pekerja asing di negara ini, kami juga akan memperkasakan penggunanan bahasa Bangladesh, bahasa Nepal, bahasa Tagalog and bahasa Jawa.


Sistem pengangkutan


Projek projek pengangkutan yang mampu meningkatkan ekonomi negara akan kami bangunkan. Jambatan mega daripada Kuantan ke Kota Kinabalu dan daripada Kota Kinabalu ke Filipina akan kami bina. Projek keretapi pantas dari Kota Bahru ke Pasir Mas akan dilaksanakan sebelum 2015. Projek roket laju dari Bumi ke Bulan akan kami laksanakan sebelum 2020. Kereta lembu akan diperkenalkan semula di kawasan bandar.


Peluang pekerjaan


5 juta peluang pekerjaan akan diwujudkan. Selapas peluang pekerjaan ini diwujudkan, kami akan menjelajah seluruh Negara untuk mencari rakyat Malaysia yang sanggup bekerja.


ASP dan SPSBP


Akta Universiti dan Kolej akan dimansuhkan dan digantikan oleh ASP (Akta Sekolah Pondok). Sehubungan dengan ini, semua universiti serta pusat pengajian tinggi akan juga dimansuhkan dan digantikan dengan rangkaian sekolah pondok dan sekolah bawah pokok. (SPSBP). Dengan adanya skim ASP dan SPSBP, skim PTPTN akan termansuh dengan sendiri. Kebebasan akademik tetap terjamin.


Masalah haiwan


Kami perihatin terhadap haiwan haiwan yang bermasalah. Haiwan-haiwan yang bermasalah seperti kucing, anjing dan ikan jerung akan diberikan kaunselling yang sewajarnya.


Perjalanan ke syurga


Sekurang-kurang 50% rakyat Malaysia akan ke syurga secara langsung dan tanpa permit. Yang selebihnya boleh menggunakan kad Touch and Go.


Membenteras jenayah


Segala bentuk hantu, toyol, orang bunian dan mahkluk halus, yang merupakan punca utama jenayah, akan diusir keluar dari Malaysia. Pasukan polis akan diperkukuhkan dengan peralatan jampi.


Cukai pendapatan


Cukai pendapatan, cukai jalan, cukai tanah, cukai pintu, duti import, duti ekspot dan cukai perkhidmatan akan dimansuhkan. Rakyat akan diberi insentif untuk meminta sedekah sepanjang jalan.


Pisang


Harga pisang akan turun.




PMM memerlukan sokongan saudara dan saudari pada pilihanraya ini. Hasrat untuk melahirkan Malaysia yang lebih maju, selamat dan makmur hanya akan tercapai sekiranya kita bersatu hati dan berganding bahu, demi generasi hari ini dan generasi yang akan datang.


Undilah PMM

Pisau Kedah :- 

Nak bagi tau la Khalid Ibrahim kata.. Manifesto itu bukanlah JANJI..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog