Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Ahad, 24 Februari 2013

Terkini !!! Kisah Pencerobohan Kumpulan Bersenjata Di Lahad Datu




Insiden pencerobohan sudah masuk hari ke 10. Seperti yangg di ketahui pihak polis memberi jaminan bahawa rundingan telah tamat dan proses pengusiran bermula. Oleh kerana pihak bersenjata masih tidak berganjak maka kita mengandaikan bahawa tindakkan seterusnya sudah jelas.

Pihak polis membuat rangkaian sekatan dan cordon yang paling ketat. Baru-baru ini wartawan Al Jazeera di tahan di tengah laut ketika cuba menceroboh.


VAT 69 bersedia untur di atur gerak




Kisahnya bermula apabila IPD Lahad Datu telah menerima maklumat sekumpulan lelaki telah berkumpul di rumah Ahmad Malandi di Kampung Tanduo. Kumpulan ini dipercayai daripada ahli Kesultanan Sulu dari Pulau Sibutu dan Pulau Sipangkot, dilaporkan membawa senjata M16. 

Pihak polis kini mengambil pendekatan ‘berhati-hati’ bagi menghadapi sebarang kemungkinan.


Berita terkini penceroboh2 tersebut berikrar tidak akan meninggalkan negeri itu kerana mendakwa kawasan tersebut merupakan wilayah nenek moyang mereka, mereka tetap bertegas untuk tinggal di tempat berkenaan walaupun mereka dikepung oleh pasukan 
keselamatan.







Sebuah Forum Pertahanan Tempatan iaitu PANGGILANPERTIWI.MY telah membuat poll mengenai insiden ini di FB. Tuan puan boleh baca di FB mereka di FB PANGGILAN PERTIWI 






Pelbagai reaksi rakyat Malaysia yang berdoa dan mahukan krisis ini ditamatkan 


sumber: DISINI

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aper ke hey nyer amir raja lawak pun ada??

Tanpa Nama berkata...

Aik mana dia amir raja lawak. tak ada pun macam yang di katakan

lightweight summer comforter berkata...

Pihak polis membuat rangkaian sekatan dan cordon yang paling ketat. Baru-baru ini wartawan Al Jazeera di tahan di tengah laut ketika cuba menceroboh.
wholesale salwar kameez online shopping ,
wholesale stitched salwar kameez ,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog