Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Ahad, 28 April 2013

Hot !!! Perkhabaran Gembira @Mustapa_Mohamed (Tok Pa) Yang Patut PAS Ambil Tahu. #TolakPR



Satu tamparan hebat buat PAS di Kelantan apabila Pengerusi BN Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed mengakui gerak kerja kempen yang di lakukan Barisan Nasional (BN) Kelantan telah berjaya MEMUTIHKAN beberapa kawasan yang sebelum ini menjadi kawasan KELABU untuk kemenangan BN.

Sehingga setakat ini, Datuk Mustafa melahirkan rasa keyakinan bahawa BN mampu memenangi sekurang-kurangnya 23 kerusi dari 45 kerusi DUN di Kelantan bagi memperolehi majoriti mudah untuk mengambil alih tampok pentadbiran Kelantan dari PAS yang gagal melaksanakan tanggungjawab setelah di beri mandat selama lebih dari 22 tahun mentadbir Kelantan.
KOTA BAHRU: Gerak kerja kempen Barisan Nasional (BN) Kelantan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berjaya 'memutihkan' beberapa kawasan 'kelabu' untuk menyokong parti gabungan itu.

Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata keadaan itu diukur berdasarkan sokongan para pengundi di kawasan berkenaan yang menerima baik jentera BN semasa berkempen. 
"Ini memberikan petanda baik kepada BN Kelantan dan mencerahkan harapan kita untuk mendapat sekurang-kurangnya 23 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN). Jika sokongan ini berterusan, kita boleh jangkakan lebih banyak kerusi yang akan diperoleh.

"Saya ucapkan terima kasih kepada semua jentera BN yang bertungkus lumus tanpa jemu berkempen di kawasan kelabu ini yang suatu ketika dahulu tidak memberikan sokongan kepada BN," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mustapa berkata, ada antara pengundi di kawasan berkenaan telah menyatakan keazaman mereka untuk memilih BN pada PRU ini setelah menyedari sokongan terhadap PAS tidak membawa erti.

Beliau berkata, BN juga mendapat sokongan daripada para peniaga di beberapa pasar utama di Kelantan yang mahukan perubahan terhadap kehidupan mereka.

"Contohnya, semalam di pasar Machang ketika tinjauan saya, para peniaga itu menzahirkan harapan mahukan BN menang kerana mahukan pembaharuan yang sebelum ini gagal dilakukan kerajaan PAS," katanya. 
Sementara itu, Mustapa menasihatkan jentera gerak gempur BN supaya berkempen secara sihat tanpa melakukan sebarang provokasi seperti dilakukan pembangkang ketika ini.

Katanya, jentera BN perlu melakukan gerak kerja secara berhemah kerana ia lebih disukai pengundi yang mahu melihat keadaan aman berlaku pada sepanjang kempen.

"Jalankan kempen dengan baik. Bertemulah pengundi atas pagar dan berkempen secara ikhlas. Jangan cetus sebarang provokasi kerana kita mahukan beberapa hari terakhir ini, daya pecutan kempen berjalan dengan begitu sempurna," katanya. - BERNAMA

Sudah terbukti.. semakin lama semakin ramai rakyat yang dahulunya menyokong Pakatan Haram, kini telah menolak Pakatan Haram di seluruh Malaysia kerana kelemahan yang dapat di lihat setelah 3 parti pembangkang bergabung dalam satu Pakatan yang mempunyai perbezaan hala tuju.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog