Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Khamis, 25 April 2013

Hot !!! Peguam PKR Cabut Lari Takut Nak Pertahankan PKR Yang Di Saman Felda #TolakPR



Baru-baru ini peguam Kak Wan si Presiden PKR telah menarik diri daripada terus mengendali kes saman Felda terhadap PKR yang telah secara jelas memfitnah FELDA akan Bankrap!...

FELDA diwakili peguam Datuk Fairuz Hussein Jamaluddin manakala Wan Azizah diwakili peguam Mohd Afiq Mohd Noor telah menarik diri tanpa sebab...masakan mungkin tiada sebab tapi bertindak menarik diri...

Mudahnya alasan nak lepaskan diri...tarik diri tanpa sebab...yelah..kita ni tidur tanpa sebab...makan dan minum semua tanpa sebabkan...hehe


Dalam kes saman ini,FELDA telah memfailkan saman RM 200 juta mendakwa artikel pertama bertajuk 'Felda Bangkrap' dan artikel kedua berserta gambar bertajuk 'Kontroversi' dan 'Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu' berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.

Inilah padahnya asik dengan fitnah...Dalam kes ini juga, selain Kak Wan, turut dinamakan FELDA sebagai defendan ialah Naib Presiden PKR Senator Dr Syed Husin Ali, Pelita Koridor Sdn Bhd, Percetakan NPK Sdn Bhd, editor Suara Keadilan Dzulkarnain Taib, dan Rusnizam Mahat, yang menulis artikel itu.

Berat benar kes ini...sampai peguam pun tarik diri..dahulu pun kalau korang masih ingat, Surendren pernah berkata bahawa Felda tak boleh saman pembangkang kerana melanggar hak asasi...


Di bawah ini petikan ayat Surendren :


"Jika perkara itu dibenarkan (Felda Saman Pihak lain), maka hak rakyat untuk mengeluarkan kritikan terhadap kerajaan, institusi kerajaan dan badan berkanun, akan tergugat," 

Felda ditubuhkan dengan menawarkan skim-skim tertentu bagi membantu peneroka, bukannnya "dipergunakan oleh segelintir orang untuk menghentam parti politik pembangkang".

Betapa sialnya si surendran ni...Felda juga mempunyai hak untuk dijaga..kalau ikut kepala si bengong ni..pembangkang bolehlah sesuka hati tabur fitnah untuk memburuk-burukkan Felda...kata ingin menegakkan keadilan..tapi time depa balun FELDA bukan main seronok lagi..bila FELDA nak saman depa kata tak boleh saman..



Kedah Ke KL

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hak mengkritik bukan memfitnah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog