Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 10 April 2013

Hot !!! PAS Kelantan Dah Bina Siap-Siap Tugu Peringatan Nik Aziz ?? #TukarKelantan




Tengok gambar batu tanda di atas ni, Pisau Kedah ingatkan batu nisan Pak Nik Aziz yang saja-saja di pacak di situ bagi menandakan tempat yang akan menjadi kawasan perkuburan Nik Aziz kelak.

Ternyata jangkaan Pisau Kedah meleset sama sekali apabila menyangkakan batu berkenaan merupakan batu nisan Nik Aziz. Sebenarnya batu berkenaan merupakan batu asas bagi projek mega pembinaan jambatan yang menghubungkan Palebang dan Kota Bharu yang gagal di sempurnakan Kerajaan Negeri Kelantan.

Bagi menceritakan hal sebenarnya berkenaan jambatan tersebut  marilah kita mentela'ah pendedahan dari blogger Kelantan yang memperjuangkan nasib rakyat Kelantan setelah di Zalimi Kerajaan Negeri pentadbiran PAS yang tidak pernah memperjuangkan nasib rakyat.


Anda kenal dengan batu di atas ini? Batu ini ialah batu asas Projek Mega Kerajaan PAS Kelantan yang ingin membina sebuah jambatan yang menghubungkan Palekbang dan Kota Bharu. 

Nampaknya janji-janji PAS sememangnya tidak boleh digunapakai kerana mereka hanya pandai menabur janji kosong dan bermanis mulut dengan rakyat. Tetapi hakikatnya, mereka tidak berusaha untuk menunaikan janji mereka. Sekadar mengeluarkan perbelanjaan untuk membina batu asas ini sahaja dan bukannya jambatan. 


Kawasan batu asas tersebut telah menjadi kawasan larangan kerana kerja keselamatan sedang dijalankan? Kerja apa yang sedang dijalankan? Walaupun ada tanda amaran, kami sempat menyelinap masuk ke tapak batu asas tersebut. 




Nampaknya kegiatan menggali bahan arkeologi sedang digiatkan di kawasan batu asas tersebut. Adakah mereka ingin mencari minyak dan dinasour di sini? 

Selanjutnya di Tukar-Kelate

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog