Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 17 Mei 2013

Panas !!! Air Asia Bakal Gulung Tikar Sekiranya Tidak Memecat Azran Osman Rani



Pisau Kedah tertarik dengan satu artikel yang dikirimkan kepada Blog Mymassa oleh seorang mantan pegawai tertinggi yang pernah berkhidmat zaman pentadbiran Ayahanda Tun Dr Mahathir Mohammad..Menurut pengirim email berkenaan, beliau menganggap bahawa Azran Osman Rani sebagai buta sejarah dan tidak tahu siapa yang membawa AirAsia ke peringkat lebih tinggi sejak AirAsia ditubuhkan..

Ada banyak pekara tersurat dan tersirat dimana mungkin kebanyakkan rakyat Malaysia tidak tahu situasi sebenar bagaimana Airasia naik hingga sekarang ini ditabalkan sebagai pemenang bagi syarikat tambang murah selama beberapa tahun berturut turut..

Aku tak nak ulas panjang lebar siapa dia Azran Osman Rani ni, tapi aku harap pembaca semua baca apa yang ditulis oleh pengirim email dibawah..




AIR ASIA satu jenama penerbangan "made in Malaysia" yang boleh dibanggakan, bukan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X yang buta sejarah, buta hati dan "goblok sejarah" kata orang Indonesia itu. 

Jika bukan kerana seorang Melayu yang berjiwa besar bernama Datuk Pahamin Rejab yang memberi cadangan dan berusaha meyakinkan Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika itu Perdana Menteri Malaysia, akan keperluan sebuah syarikat penerbangan kedua negara, Air Asia tidak tidak akan muncul gah seperti hari ini.

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X yang tolol itu, adakah dia tahu sejarah asal usul Air Asia itu? Jika tidak tahu, silalah berjumpa dengan Datuk Pahamin Rejab, fahami betapa seorang Melayu yang berjiwa besar seperti Tun Dr. Mahathir MOhamad memberi kepercayaan kepada seorang Melayu lain seperti Datuk Pahamin Rejab, dengan pelbagai bantuan awal kerajaan dan promosi percuma termasuk promosi oleh akhbar Utusan Malaysia ketika itu.
NOW EVERY FLIGHT AIR ASIA CONFIRM WILL DELAY


HUTANG AIR ASIA BERBILLION RINGGIT

Apakah yang kamu hendak banggakan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X jika hutang Air Asia kepada Malaysia Airport Berhad dan institusi kewangan dalam dan luar negara berbillion-billion ringgit yang kamu sebagai Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X tidak mampu langsaikan! Laporan-laporan yang dibentangkan di Parlimen dan ramai lagi YB di Parlimen menunjukkan Air Asia berhutang Berbillion-billion Ringgit, malah Air Asia Financial Statement pun membuktikan hutang Air Asia semakin berlambak-lambak! Sila baca Hansard Parlimen, kamu carilah sendiri supaya kamu rajin sedikit. Rakyat juga boleh membacanya di Laporan Bursa Saham Malaysia. Saya tidak mahu Link kan laporan itu di sini kerana saya jijik dengan manusia Melayu bernama Azran Osman Rani!

Siapakah yang akan menanggung beban hutang Air Asia itu? Jawapannya mudah, rakyat Malaysia dan sebahagian besarnya penumpang Melayu yang dikenakan pelbagai bayaran tambahan akan menanggung semua hutang-hutang itu! Bukan Ketua Pegawai Eksekutifnya! Dia hanya tahu memutuskan dalam mesyuarat eksekutifnya supaya mengenakan bayaran itu ini, menambah bayaran itu ini dan charge apa sahaja yang boleh dicharge!

Kamu menghisap darah-darah keringat wang orang-orang Melayu yang menaiki Air Asia dengan mengenakan bayaran-bayaran ulangan seperti menukar tiket penerbangan, atau menelan wang pengguna jika mereka membatalkan penerbangan kerana orang tua atau anak mereka tiba-tiba sakit kuat, atau kamu mengenakan bayaran tambahan yang sepatutnya diberi percuma sahaja! Wang dan otak kamu adalah mesin tanpa perasaan yang paling kejam dan bodoh di dunia!

Apakah yang kamu hendak banggakan dengan Air Asia yang kamu sebagai Ketua Eksekutif Air Asia X jika tempat duduk Air Asia yang sempit dan menyakitkan, di mana lutut terpaksa dibengkokkan selama berjam-jam dengan layanan sesetengah pramugari kamu yang kelam-kabut bagaikan lipas kudung yang dipotong kakinya!

Kamu sedarlah, tanpa Tun Dr. Mahathir Mohamad seorang Melayu yang sangat sayang kepada Utusan Melayu, kamu tidak akan ke mana! Janganlah kamu bersombong dan berlagak hebat tatkala Air Asia sudah berada di kedudukan hebatnya, kemudian kamu masuk membawa nilai bobrok dan bodoh piang kamu itu!

KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF AIR ASIA TUTUP MULUT PASAL INI, KENAPA TAK KOMEN DALAM TWEETER KAMU?

Jika Utusan kamu kata Rasis, bagaimana dengan akhbar lain? Apakah kerana kamu tak pandai berbahasa Cina? Jika kamu tidak mengerti bahasa Mandarin kenapa tidak kamu gunakan "google translate" atau bertanya kepada guru-guru bahasa Mandarin? Kamu memang manusia Air Asia yang pemalas dan bergantung kepada cerita minda rasis kamu saja!

Lim Kit Siang dan orang-orangnya pernah mengatakan "Melayu Sial", "Engkau Melayu Bodoh- Balik Kampung" malah mereka pernah menunjukkan Kemaluan mereka kepada polis-polis Melayu dan isteri-isteri Polis Melayu pada tahun 1969. Hingga ke hari ini, pernahkah dia meminta maaf kepada orang Melayu dan Islam? Baca lagi Kertas Putih 13 Mei 1969 supaya kamu tahu penghinaan-penghinaan yang mereka lakukan, dan kamu hanya berdiam diri. Jika kamu malas ke Arkib Negara beli sahaja buku Tunku Abd Rahman "Looking Back". Apa komen kamu wahai Ketua Eksekutif AirAsiaX yang bodoh nan sombong? Saya percaya kamu gagal subjek Sejarah negara sendiri! Patut pun pemikiran macam orang kebodohan!

Mari kita beri tempoh 24 Jam kepada Air Asia untuk meminta maaf atau kita mendesak Kerajaan menarik balik lesen penerbangan Air Asia! Tanpa Air Asia kita sudah ada MALINDO, malah kita boleh tutup lesen Air Asia dan meluluskan lesen penerbangan lain yang berjiwa Melayu, berjiwa Malaysia bukannya berjiwa Azran Osman Rani si Tanggang Moden!

(emel kiriman oleh Mantan Pegawai Tinggi Kerajaan,
zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad)

Sumber MyMassa

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog