Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Rabu, 15 Mei 2013

Eksklusif !!! Menteri Besar Kedah Memberi Amaran Kepada Barisan EXCO Yang Di Lantik.. #HanyaDiKedah



Hari ini telah berlangsung Majlis Angkat Sumpah dan menandatangani surat sumpah Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) Kedah yang berlangsung di Balai Penghadapan Istana Anak Bukit, Alor Setar.

Lapan ADUN dari Barisan Nasional (BN) telah mengisi lapan dari sepuluh jawatan EXCO yang di peruntukan.. Satu jawatan EXCO akan di simpan sebagai lebihan dan Satu lagi jawatan EXCO, YAB Dato' Paduka Mukhriz Mahathir, Menteri Besar Kedah telah bercadang melantik seorang EXCO dari kalangan wakil MCA.

Bagi jawatan EXCO kepada wakil MCA, Menteri Besar Kedah hanya menanti pandangan dari Pengerusi MCA Malaysia, Datuk Seri Chua Soi Lek setelah surat di hantar kepada Pengerusi MCA itu berkenaan cadangan melantik seorang wakil MCA,

Dalam sidang media yang di lakukan Menteri Besar Kedah, YAB Dato' Paduka Mukhriz Mahathir selepas Majlis Angkat Sumpah EXCO, beliau menyatakan akan memastikan bahawa kesemua EXCO akan menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab dan amanah.

Beliau akan bersikap tegas dalam memastikan kesemua EXCO menjalankan tanggungjawab yang di amanahkan supaya Kerajaan Negeri Kedah di bawah pentadbiran Barisan Nasional akan dapat melaksanakan kesemua program-program Kerajaan Negeri dengan cara yang pantas, penuh amanah dan profesional.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog