Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Jumaat, 3 Mei 2013

PAS Harus Mendesak DAP Kenakan Tindakan Tatatertib Terhadap Norman Fernandez Sekiranya Ikhlas Perjuangkan Islam



Ramai di kalangan penyokong PAS mengatakan bahawa dakwaan Timbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez mengingatkan orang bukan Islam jangan undi PAS kerana di bimbangkan akan melaksanakan apa yang di gariskan dalam Islam adalah fitnah yang cuba di ada-adakan pihak penyokong UMNO.

Namun dalam kenyataan akhbar terbaru Timbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez yang menarik balik kenyataan tersebut sudah cukup membukti apa yang di dakwa adalah benar.
JOHOR BAHRU - Timbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez hari ini menarik balik kenyataan kontroversi beliau minggu lalu berhubung undi kepada komponen Pakatan Rakyat, Pas, yang disifatkan sebagai hanya pendirian peribadi beliau, bukannya mewakili parti.

Norman berkata, beliau menarik balik kenyataan itu bukan kerana paksaan mana-mana pihak, tetapi selepas diperjelas dan diselesaikan oleh pemimpin tertinggi parti.

"Saya akan tetap menyokong Pakatan Rakyat dan tak ada sebab pengundi perlu meragui atau menolak Pakatan Rakyat," kata beliau. -Sinar Harian 
Sudah cukup jelas dan terbukti kepada kita Umat Islam di Malaysia bahawa terdapat pemimpin dalam parti DAP yang sememangnya cukup anti kepada Islam.. 

Walaupun dakwaan tersebut di akui hanya pendirian peribadi Norman Fernandez dan tidak mewakili parti.. Tetapi sudah jelas Norman Fernandez merupakan di antara pemimpin tertinggi dalam parti DAP di Johor yang mewakili parti DAP.

Sekiranya DAP ikhlas terhadap PAS yang kononnya memperjuangkan Islam dalam Pakatan Haram.. Sudah pastinya pemimpin tertinggi DAP akan mengenakan tindakan tatatertib terhadap Norman Fernandez atas dasar menghormati rakan dalam Pakatan Haram iaitu PAS serta Agama Islam yang menjadi Agama Rasmi bagi Negara Malaysia.

Apakah pemimpin tertinggi DAP sanggup mengenakan tindakan tatatertib terhadap Norman Fernandez sedangkan kenyataannya sudah jelas bersifat anti kepada Islam.??

Apakah pemimpin tertinggi PAS sanggup mendesak DAP mengenakan tindakan tatatertib terhadap Norman Fernandez demi perjuangan Islam ??

Apakah penyokong PAS sanggup berdiam diri akan hal ini demi keuntungan politik ?? 

Apakah penyokong PAS sanggup biarkan Islam di pertikai dalam Pakatan Haram asalkan dapat bersama DAP ??


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog