Makluman

Harap Maaf. Blog baru Pisau Kedah masih di dalam proses penambah baik setelah blog lama Pisau Kedah telah di godam pihak yang tidak bertanggungjawap. Kepada yang nak link blog anda dalam blog ini sila tinggalkan link di ruangan komen blog.

Pengikut

Isnin, 13 Mei 2013

Pulak Dah !!! Syarikat Bumiputra Di Jadikan Sasaran Cybertrooper Red Bean Army DAP Tiupkan Api Perkauman.. #TolakPR



Tiada sebarang kenaikan harga roti Gardenia bersaiz biasa dilaporkan berlaku di Semenanjung Malaysia seperti yang didakwa cybertroper DAP di laman-laman sosial.


gardenia2

Pihak Gardenia Bakeries Sdn Bhd menerusi laman web rasmi mereka memberikan menjamin kepada para penggunanya di Semenanjung Malaysia bahawa harga untuk kesemua keluaran syarikat mereka tidak berubah.

Harga produk-produk jenama itu adalah seperti tertera dan dicetak pada ‘kwik-lok’ atau semua pembungkus produknya.

Hasil tinjauan yang dilakukan Mynewshub di beberapa buah kedai runcit di sini juga mengesahkan harga roti jenama tersebut masih kekal dijual pada harga lama.

Hasil itu sangat berbeza dengan fitnah yang dibuat di laman-laman web sosial yang bermula sejak keputusan pilihan raya umum dibuat Ahad lalu.

Penyelia KK Mart, Adnan Raja berkata, harga roti Gardenia yang bersaiz kecil kekal seperti dahulu iaitu RM2.40 dan tidak mengalami sebarang kenaikan harga.


Beliau agak hairan mengapa wujud berita bahawa berlaku kenaikkan sedangkan harga yang ada kini memang kekal sejak sebelum pilihan raya lagi.

Sementara itu Pengurus Stor 99 Speedmart, Mohd Izzuden pula berkata, walaupun terdapat khabar angin mengatakan kenaikan harga roti Gardenia, masyarakat tetap juga membeli roti tersebut kerana sudah mempercayai jenama itu sejak sekian lama.

Pengurus Stor kedai runcit Pop 24, Ahmad Sharif pula berkata, dia tidak pernah mendengar sebarang kenaikan harga roti jenama tersebut dan jualan roti Gardenia di kedainya tetap seperti biasa.

Sehubungan itu, jikalau anda mendapati masih ada peruncit yang menjual produk-produk Gardenia dengan harga yang lebih tinggi, sila hubungi Cik Hazlinah Harun atau Cik Azrina Aziz di talian 03-5542 3228 dengan segera untuk membolehkan pihak Gardenia mengambil tindakan yang sewajarnya.

Pengguna juga boleh membuat aduan dengan menelefon 1MOCC melalui talian 03-80008000 atau menerusi e-talian http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/ jika terdapat peniaga yang menaikkan harga.

Hanya roti Gardenia yang dikeluarkan syarikat pemegang lesen bumiputera dijadikan sasaran di Facebook dan Twitter dan roti milik syarikat kaum lain tidak pula disebut.

Ini adalah cerminan jelas bagaimana cybertroper DAP yang dikenali sebagai Red Bean Army bertindak menghasut dan mengelirukan pemikiran masyarakat serta bersifat perkauman melangkui semua aspek kehidupan.

Pihak berkuasa terutama polis diminta agar tidak berdiam diri tetapi perlu membanteras kumpulan berkenaan yang terkenal dengan taktik ganas mengugut dan memalukan lawan politik DAP di alam siber.

SUMBER MYNEWSHUB




Pisau Kedah :-

Kepada sesiapa yang nak tahu tentang Cybertrooper Red Bean Army DAP, boleh hayati video ini..




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arkib Blog